درمان ترک شکم در بارداری

درمان ترک شکم در بارداری

در این مطلب میخوانید :

 درمان ترک شکم در بارداری

در بیشتر زنان باردار همیشه نگرانی‌هایی به خاطر به وجود آمدن ترک‌های پوستی وجود دارد. اما همه ما می‌دانیم که بعد از به وجود آمدن این ترک‌ها، از بین بردن آنها تقریبا محال میباشد. ما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را به شما ارائه دهیم تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

*استریا* یا *ترک‌های پوستی*

به دنبال افزایش وزن ناگهانی در زنان باردار و تحت کشش قرار گرفتن پوست شکم، بافت کلاژن یا همان لایه دوم پوست در ناحیه درم باز می‌شوند و به صورت خطوط عمودی و یا طولی روی پوست قابل مشاهده میباشند.این خطوط استریا و ترک‌های پوستی نام دارند. این ترک‌ها گاهی به رنگ بنفش و سفید هستند اما به مرور یا کمرنگ می‌شوند و یا از بین می‌روند.این نوع عارضه مخصوص زنان باردار نیست و ممکن هست در پی افزایش وزن در هر فردی و در هرکجای بدن قابل مشاهده باشد.

درمان استریا

همانطور که در بالا اشاره کردیم استریا درمان قطعی ندارد اما استفاده از بعضی کرم‌ها شاید مفید واقع شود. مصرف کرم رتینوییدی در دوران بارداری ممنوع است و بهتر است از کرم‌هایی که حاوی اسیدهیالورونیک می‌باشد و در کرم‌های آرایشی نیز کاربرد دارد، استفاده نمائید.همچنین کرم‌هایی که حاوی مواد تقویت کننده کلاژن، ویتامین C و حاوی ترکیب‌های اسید میوه می‌باشد توصیه میگردد. گاهی لیزر هم برای کم کردن قطر استریا پیشنهاد می‌شود اما بازم هم در از بین بردن آثار قطعی موفق نبوده است.

درمان ترک شکم در بارداری

جلوگیری از ترک شکم در بارداری

1. مرطوب کردن پوست

در پی بزرگ شدن شکم و سینه در دوران بارداری و تغییر حالت لگن برای زایمان، بهتر است از ماه سوم بارداری و قبل از شروع اضافه وزن به طور مرتب از کرم‌های مرطوب کننده در نقاط حساس مانند شکم، سینه‌ها، ران و باسن استفاده نمائید. حتی میتوانید از کرمهای ضد چروک و سفت کننده و یا حتی روغن های گیاهی استفاده نمایید و این روند را تا بعد از زایمان نیز ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. با توجه به متفاوت بودن پوست هر فرد بهتر است قبل از هرکاری با پزشک خود مشورت کنید.

2. کنترل وزن

با شروع بارداری با تغییر هورمون‌ها اشتها افزایش می‌یابد، اما نباید با آوردن بهانه‌هایی از قبیل ویار به پرخوری رو بیاورید. بهتر است با مراجعه به متخصص تغذیه یک رژیم غذایی مناسب برای خود انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید مواد غذایی حاوی ویتامین E را بیشتر استفاده کنید تا کشسانی پوستتان حفظ شود.

3. ایستادن درست

طرز ایستادن در دوران بارداری بسیار حائذ اهمیت است. اگر در دوران بارداری خمیده و رو به جلو بایستید باعث آسیب زیادی به کلاژن در ناحیه شکم می‌شوید. به جای آن سعی کنید صاف بایستید و وزن جنین را یه داخل لگن انتقال دهید.

نتیجه

درست است که درمان قطعی برای استریا وجود ندارد، اما با استفاده از کرم‌های مناسب می‌توانید از این عارضه جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی محصولات تخصصی پوست و مو الی‌ژن با محصول منحصر به فرد کرم اسکارفیت بانوان شما را در این امر یاری خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز