درمان‌های خانگی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

درمان‌های خانگی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

در این مطلب میخوانید :

درمان‌های خانگی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

میلیا برجستگی‌های کوچک و سفید رنگی می‌باشد که روی پوست ظاهر می‌شوند. آنها ناشی از کراتین هستند که در زیر سطح پوست گیر کرده است. برخلاف جوش‌های سرسفید که حاوی چرک هستند، میلیا نشانه‌ای از مسدود شدن منافذ پوست نیست. نوزادان تازه متولد شده اغلب دچار میلیا می‌شوند. میلیا همچنین در کودکان بزرگتر نیز رایج است. اگرچه میلیا دلیلی برای نگرانی نیست، ممکن است بخواهید آنها را حذف کنید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه از شر میلیا خلاص شوید.

درمان‌های خانگی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

به طور کلی، هیچ درمانی برای میلیا وجود ندارد، آن‌ها خود به خود رفع می‌شوند اما اگر میلیا زیر چشم شما را آزار می‌دهد، در اینجا چند درمان خانگی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

  • پوست را تمیز و لایه برداری کنید: میلیا زیر چشم به دلیل کراتین بیش از حد ایجاد می‌شود. لایه برداری ملایم این ناحیه با یک دستمال شستشوی گرم ممکن است از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شود و به رساندن کراتین به دام افتاده به سطح پوست کمک کند.
  • بخار: گذراندن مدتی در حمام با در بسته و دوش آب گرم، یک بخار درمانی آسان برای صورت شما ایجاد می‌کند.
  • گلاب یا عسل مانوکا: کمی گلاب بپاشید یا از ماسک عسل مانوکا روی صورت خود استفاده کنید.

محصولاتی که باید امتحان کنید

برای درمان میلیا زیر چشم می‌توانید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. برچسب دارو را بخوانید و مطمئن شوید که محصول برای استفاده در زیر چشم شما بی خطر است. از آنجایی که این ناحیه بسیار حساس است، ممکن است لازم باشد به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای زیر چشم ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. آلفا هیدروکسی اسیدهای موضعی ، مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک، می‌توانند برای تقویت پوست استفاده شوند. شما می‌توانید از  این مواد در محصولات زیر بهره مند شوید:

  • تونرهای صورت
  • ماسک‌ها
  • لایه برداری پوست

درمان با اسید سالیسیلیک به آرامی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. این ممکن است به آزادسازی کراتین که بین لایه‌های پوست به دام افتاده کمک کند. شما می‌توانید اسید سالیسیلیک را در کرم‌های لایه بردار و پاک کننده‌ها پیدا کنید.

ترکیبات رتینوئیدی بدون نسخه، مانند آداپالن و رتینول، گردش سلولی را افزایش می دهند و چسبندگی سلول‌ها را در منافذ پوست شما کاهش می‌دهند. این مواد به رساندن سلول‌های پیر و سموم به دام افتاده به سطح پوست شما کمک می‌کنند.

درمان‌های خانگی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

درمان های پزشکی برای از بین بردن میلیا زیر چشم

یک متخصص پوست ممکن است بتواند با استفاده از یکی از روش‌های زیر میلیا را از زیر چشم شما پاک کند:

سقف زدایی: یک سوزن استریل شده با دقت میلیا را از زیر چشم شما جدا می‌کند.
سرما درمانی: نیتروژن مایع میلیا را منجمد می‌کند و آنها را از بین می‌برد. کرایوتراپی رایج ترین روش توصیه شده برای خلاص شدن از میلیا است. با این حال، همیشه برای ناحیه نزدیک چشم شما توصیه نمی‌شود. اگر این درمان برای شما مناسب است، با پزشک خود صحبت کنید.
ابلیشن با لیزر: یک لیزر کوچک بر روی میلیا تمرکز می‌کند تا کیست‌ها را باز کند و از تجمع کراتین در زیر پوست خلاص شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز