درمان‌های خانگی برای موهای خشک

درمان‌های خانگی برای موهای خشک

در این مطلب میخوانید :

درمان‌های خانگی برای موهای خشک

با ماسک‌های خانگی برای موهای خشک می‌توانید رطوبت و درخشندگی از دست رفته‌ موهایتان را بدون هزینه زیاد بازگردانید. درست کردن ماسک‌های خانگی در کل کار سختی نبوده و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و شما می‌توانید در مدت زمان کمی ماسک مورد نظر خود را تهیه کنید.

پک نارگیل

نارگیل یکی از بهترین درمان‌ها برای موی خشک محسوب می‌شود و شما می‌توانید برای مراقبت از مو از این روغن استفاده کنید. یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کنید و در روزهایی مانند زمستان‌های سرد و یا تابستان‌های داغ که احتمال صدمه دیدن موهایتان وجود دارد از آن استفاده کنید. روغن را به موهایتان بمالید و پوست سرتان را ماساژ دهید و بعد از آن موهایتان را با یک حوله گرم پیچیده و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید.

خرید محصولات مراقبت از مو

ماسک عسل و روغن زیتون

عسل و زیتون از جمله موادی هستند که ما در اکثر ماسک‌های خانگی خود برای پوست و مو از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای این کار4 قاشق غذاخوری عسل را با 6 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و یک ماسک عالی برای تغذیه موهای خود درست کنید. این ماسک را به موهای خود بمالید و بگذارید به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند و پس از آن با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر و عسل

این ماسک فوق العاده به هیچ وجه موهای شما را چرب و سنگین نمی‌کند و به صورت شگفت انگیزی موهای شما را نرم و درخشنده می‌کند. برای این کار کافیست تا یک الی دو قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان شیر پر چرب ولرم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا عسل به طور کامل در آن حل شود و سپس آن را روی موهایتان ریخته و همه موهای خود را با آن پوشش دهید و بعد از گذشت نیم ساعت موهایتان را شستشو دهید.

درمان‌های خانگی برای موهای خشک

روغن‌های گیاهی مناسب برای ‌موهای ‌خشک

روغن‌های گیاهی دارای ریز مغذی‌هایی هستند که به حفظ سلامت و رشد موها بسیار کمک می‌کنند. روغن‌های گیاهی مناسب برای موهای خشک مانع از خشکی پوست سر شده و به بهبود شوره سر کمک می‌کند. روغن‌های گیاهی که در زیر معرفی می‌کنیم بهترین بازدهی را برای نرم کردن موها دارند.

خرید محصولات کمک درمانی

روغن زیتون
روغن زیتون یک مرطوب کننده و چرب کننده چند منظوره و با بازدهی بالا است که به موها استحکام می‌بخشد و موجب درخشندگی بیش تر آن‌ها می‌شود و برای موهای خشک بسیار مناسب است.

روغن نارگیل
روغن نارگیل لقب بهترین چرب کننده معطر را دارد و به دو شکل غلیظ و رقیق در بازار موجود است. نارگیل سرشار از چربی سالم بوده و به سرعت جذب می‌شود و بدون آن که به موها حالتی چرب بدهد آن‌ها را نرم و خوش حالت می‌کند.

روغن هویج
به احتمال زیاد نام روغن هویج را کم شنیده‌اید؛ ولی محصولات نرم کننده موهای خشک که حاوی این روغن هستند، معجزه می‌کنند. این روغن به دلیل ترکیبات ویژه‌ای که دارد، موها را به خوبی تغذیه کرده و آن‌ها را براق و درخشنده می‌کند.

روغن بادام
از جمله روغن‌های رایج برای مراقبت از مو و چرب و لطیف کردن موها، روغن بادام است. در صورتی که روغن بادام با محصولات شوینده مخلوط شده و مورد استفاده قرار گیرد؛ موها را درخشان و مقاوم می‌سازد.

روغن آفتابگردان
این روغن برای پوست و مو بسیار مفید بوده و حتی برای موها و پوست‌های چرب نیز خوب است. این روغن موها را چرب می‌کند ولی سنگین نمی‌کند و از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای است در ترمیم سلولی نقش دارد و مقدار کمی از آن موها را نرم و لطیف می‌کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز