درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش دوم

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش دوم

در این مطلب میخوانید :

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش دوم

هیالورونیک اسید را چگونه و به چه شکل می‌توان استفاده کرد؟

میزان استفاده از هیالورونیک اسید به نوع استفاده از آن بستگی دارد. دستورالعمل‌های استفاده از هر محصول متفاوت است؛ اما به ‌طور کلی می‌شود دو بار در روز از محصولات پوستی حاوی اسید هیالورونیک استفاده کرد. بهتر است دستورالعمل مربوط به هر محصول را از پزشک متخصص پوست گرفت تا در ادامه مصرف مشکلی برای فرد پیش نیاید. هیالورنیک اسید در شکل‌های مختلف قرص، لوسیون، کرم، سرم و به‌صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قرص حاوی هیالورونیک اسید با مشورت و تجویز پزشک می‌توان به‌صورت خوراکی جهت کاهش چین و چروک‌های پوست صورت، آبرسانی به پوست و از بین بردن التهابات و درد مفاصل بهره برد.

لوسیون، کرم و سرم حاوی هیالورونیک اسید نیز به ‌صورت موضعی در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. همچنین شکل تزریقی این ماده به دلیل سرعت اثر بالاتر و کاربردهای بسیار زیاد در بخش‌های پزشکی، درمانی و زیبایی مورد استقبال قرار می‌گیرد. برای مثال متخصصان زیبایی و پوست از هیالورونیک اسید به‌عنوان مواد تزریقی پرکننده برای بخش‌های مختلف بدن مانند صورت و لب استفاده می‌کنند. از آنجایی که این ماده به شکل طبیعی در بدن انسان وجود دارد و بافت بدن آن را تولید می‌کند، نگرانی بابت بروز واکنش آلرژیک در افراد وجود ندارد.

مشاهده محصولات هیالورون

هیالورونیک اسید چگونه می‌تواند برای موها مفید باشد؟

هیالورونیک اسید می‌تواند رطوبت را به فولیکول‌های مو اضافه کند. این عمل به صافی موها و کاهش وز شدن آنها کمک می‌کند. با افزایش سن، میزان تولید هیالورونیک اسید کاهش می‌یابد و به احتمال زیاد در موها گره‌های خشکی مشاهده می‌شود. مکمل‌ها یا درمان‌های موضعی مو حاوی هیالورونیک اسید، به طور بالقوه می‌توانند به احیای مو، افزایش توانایی مو برای حفظ رطوبت و بهبود ظاهر و بافت کلی مو کمک کنند. البته افزودن هیالورونیک اسید به روتین مراقبت از مو بعید است ریزش موی موجود را متوقف کند، اگرچه برخی معتقدند که این عمل می‌تواند کمک کننده باشد.

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش دوم

عوارض جانبی احتمالی و اقدامات احتیاطی

بطور کلی استفاده از اسید هیالورونیک بی‌خطر است و تنها چند عارضه جانبی برای آن گزارش شده است. از آنجایی که بدن به طور طبیعی آن را تولید می‌کند، واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر هستند. با این حال، اثرات HA در طی بارداری یا شیردهی بطور کامل مطالعه نشده است، بنابراین این گروه بهتر است احتیاط کرده و از مصرف این مکمل‌ها خودداری کنند.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

همچنین، شواهدی وجود دارد که سلول‌های سرطانی به HA حساس هستند و مصرف این مکمل‌ها می‌تواند تریگری منفی باشد و رشد آنها را تسریع کند. به این دلایل، بطور کلی توصیه می‌شود که افراد مبتلا به سرطان یا دارای سابقه سرطان از مصرف مکمل HA خودداری کنند. تزریق اسید هیالورونیک به داخل پوست یا مفاصل ریسک بالاتری برای عوارض جانبی دارد. با این حال، واکنش‌های منفی عمدتا به روش تزریق مرتبط هستند و نه خود HA. پس به طور کل می‌توان گفت اگر در گروه‌های حساس پزشکی قرار ندارید می‌توانید بدون نگرانی HA را در روتین پوستی خود قرار دهید.

برای اطلاع از فواید بیشتر هیالورونیک اسید مقاله قبلی را مطالعه نمائید.

به اشتراک بگذارید

یک نظر در “درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش دوم

  1. sadegh گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز