درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش اول

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش اول

در این مطلب میخوانید :

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش اول

اگر هیالورونیک اسید برای شما آشنا به نظر می‌رسد، احتمالا به این دلیل است که این ماده در طیف گسترده‌ای از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. محبوبیت اسید هیالورونیک به احتمال زیاد به خواص مرطوب کننده آن مربوط می‌شود. در بیشتر محصولات رفع خشکی پوست، از این ماده استفاده می‌شود. علاوه بر این هیالورونیک اسید در مقایسه با سایر ترکیبات رایج در کرم‌های مراقبت از پوست، واکنش‌های پوستی کمتری ایجاد می‌کند.

قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست و چشم به طور طبیعی حاوی هیالورونیک اسید هستند. البته ماده موجود در محصولات مراقبت از پوست معمولا در آزمایشگاه تولید می‌شود.

مشاهده محصولات حاوی هیالورون

فواید و مزایای هیالورونیک اسید برای پوست

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار است؛ به علاوه مانعی در برابر میکروارگانیسم‌ها است و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این ماده جایگزین مناسبی برای کاهش حجم برخی از نواحی بدن است که دچار چین و چروک و فرورفتگی شده‌اند.

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین و چروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود؛ همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید موثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد.

درباره هیالورونیک اسید چه می‌دانید؟ بخش اول

از دیگر فواید این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
• کاهش و بهبود چین و چروک‌ پوست
• جوانسازی و درخشش پوست
• آبرسانی و ترمیم بافت پوست
• ایجاد پوستی نرم و لطیف
تاثیرات هیالورونیک اسید

مشاهده محصولات مراقبت ویژه از پوست

ضد پیری

اثرات ضد پیری محصولات اسید هیالورونیک ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بسته به عوامل دیگری که بر پوست تأثیر می‌گذارند، مانند:
• ژنتیک
• تغذیه
• سیگار کشیدن و مصرف الکل
• آلودگی
• قرارگیری در معرض نور خورشید

التیام زخم

اسید هیالورونیک نه تنها به آبرسانی پوست کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در بهبود زخم دارد. اسید هیالورونیک با کنترل التهاب و هدایت رگ‌های خونی به مناطق آسیب دیده پوست، بهبود زخم را تسریع می‌کند. اسید هیالورونیک به بهبود سریع‌تر زخم پای دیابتی در مقایسه با مواد استاندارد پانسمان زخم کمک می‌کند.

تسکین درد مفاصل

مایع سینوویال مفاصل را روان می‌کند. این مایع حاوی اسید هیالورونیک است. با گذشت زمان، اسید هیالورونیک موجود در مایع سینوویال تجزیه می‌شود که به درد و سفتی مفاصل کمک می‌کند. به همین دلیل برخی از افراد از تزریق هیالورونیک برای درمان آرتروز استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب در مقاله بعدی

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز