جایگزین های اصلاح صورت

جایگزین های اصلاح صورت

در این مطلب میخوانید :

راه‌های زیادی برای از بین موهای زائد صورت وجود دارد که می‌توان به تیغ زدن صورت و یا بند انداختن اشاره کرد اما راه‌های دیگر از بین بردن موهای زائد صورت عبارتند از:

اپیلاسیون

بر خلاف اصلاح که موهای سطح پوست را از بین می برد، اپیلاسیون موهای زیر پوست، در ریشه را از بین می‌برد. ماندگاری آن بیشتر از اصلاح است، اما برخی از خطرات مشابه را به همراه دارد، مانند ایجاد موهای زیر پوستی و تحریک پوست. اپیلاسیون را می‌توان در خانه یا در سالن توسط یک متخصص انجام داد. ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

برای اینکه اپیلاسیون کار کند، مو باید حداقل 1/4 اینچ طول داشته باشد وگرنه موم نمی‌تواند آن را بگیرد. اگر موهای انتهایی واضحی دارید که نسبت به آنها خودآگاه هستید، ممکن است استفاده از اپیلاسیون روی صورت چالش برانگیز باشد.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک راه حل نیمه دائمی و ماندگار برای رفع موهای زائد صورت است. این باید توسط یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی انجام شود. لیزر موهای زائد می‌تواند گران باشد، اما ممکن است سال‌های زیادی را بدون موهای زائد برای زنانی که موهای انتهایی صورت دارند، فراهم کند و برای برخی ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

لیزر موهای زائد با جذب لیزر در فولیکول مو عمل می‌کند. رنگدانه موجود در مو، اشعه لیزر را به سمت خود جذب می‌کند، به همین دلیل است که در افرادی که موهای تیره تر از پوستشان دارند، موثرتر است.

از آنجایی که موهای زائد دارای رنگدانه‌های ملایم و شفاف هستند، نمی‌توان آنها را با لیزر پاک کرد. اگر موهای صورتتان بیشتر از حد معمول است، با پزشک مشورت کنید. موهای زائد یا تیره صورت گاهی اوقات می‌تواند نتیجه ژنتیک باشد. به عنوان مثال، برخی از قومیت‌ها ممکن است شامل زنانی باشند که موهای صورتشان بیشتر از دیگران است.

جایگزین های اصلاح صورت

مسائل پزشکی و بی نظمی‌های هورمونی نیز می‌تواند باعث رشد بیش از حد موهای صورت در زنان شود. این شامل:

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): PCOS یک بیماری هورمونی است که توسط مقاومت به انسولین مشخص می‌شود. زنان مبتلا به این عارضه اغلب موهای صورت و بدنشان بیشتر از آنچه دوست دارند است. PCOS همچنین می‌تواند باعث چرخه قاعدگی نامنظم، ناباروری، آکنه، افزایش وزن و ریزش مو شود.

هیپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH): CAH گروهی از اختلالات ارثی است که بر غدد فوق کلیوی تأثیر می‌گذارد و تولید دو هورمون کورتیزول و آلدوسترون را تغییر می‌دهد.

سندرم کوشینگ سندرم کوشینگ به دلیل سطوح بسیار بالای کورتیزول ایجاد می‌شود. یائسگی زنان یائسه و یائسه ممکن است شاهد رشد موهای جدید در چانه، لب بالایی، گوش‌ها و ساقه‌های خود باشند. این به دلیل تغییرات هورمونی از جمله کاهش استروژن است. اگر موهای صورت شما بیش از حد زیاد است، صحبت با پزشک ممکن است به ارائه بینش بیشتر و احتمالاً راه حل‌های پزشکی کمک کند که به کاهش مشکل کمک کند.

تراشیدن

تراشیدن صورت در زنان بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. این کار برای از بین بردن موهای انتهایی گونه‌ها، چانه، لب بالایی و نواحی سوختگی جانبی انجام می‌شود. تراشیدن صورت همچنین باعث لایه برداری مکانیکی می‌شود که می تواند به پوست روشن تر و تمیزتر به نظر برسد.

برای اینکه صورت خود را به طور موثر اصلاح کنید، باید از ابزاری استفاده کنید که به طور خاص برای این منظور طراحی شده است. اگر موهای زائد و تیره روی صورت خود دارید، ممکن است دلیل پزشکی یا ژنتیکی پشت آن باشد. در این موارد، مراجعه به پزشک ممکن است به ارائه راه حل های طولانی مدت کمک کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز