تونیک ضد ریزش مو برای چه افرادی مناسب است؟

تونیک ضد ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

تونیک ضد ریزش مو برای چه افرادی مناسب است؟

ریزش مو یکی از شایعترین مشکلات مو در همه مناطق می باشد. افراد زیادی برای رفع مشکل ریزش مو از روی ناآگاهی اقدامات بیفایده ای انجام میدهند و پس از نا امیدی، تصور میکنند دیگر چاره ای برای درمان ریزش مو وجود ندارد. چندی پیش مطلبی منتشر کردیم که در آن درمان و دلایل ریزش مو را بیان کردیم. قبل از خواندن ادامه مطلب، آن مقاله را مطالعه کنید. بر اساس دلیل ریزش مو، راهکارهای مختلفی برای درمان ریزش مو درنظر گرفته می شود. یکی از پرکاربردترین محصولاتی که برای درمان ریزش شدید مو استفاده می شود، تونیک ضد ریزش مو است که در سراسر دنیا محصولی پرطرفدار برای درمان ریزش مو محسوب میشود. در این مطلب بیان می کنیم که تونیک ضدریزش مو در چه مواقعی باید استفاده شود و چگونه باید استفاده شود تا اثربخشی بالاتری داشته باشد. همچنین ترکیباتی که در یک تونیک ضد ریزش مو ی خوب وجود داشته باشد را بیان میکنیم تا برای انتخاب بهترین تونیک ضد ریزش مو آگاهی کافی داشته باشید.

انواع روشهای درمان ریزش مو

اگر برای مراجعه درمان ریزش مو به پزشک مراجعه کنید، اولین کاری که میکند این است که با گرفتن شرح حال و انجام آزمایشهای لازم، دلیل ریزش مو را مشخص میکند. ریزش مو میتواند به دلایل زیر باشد:

  • ارثی و ژنتیکی
  • ابتلابه برخی از بیماریها مانند مشکلات تیروئیدی
  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضدافسردگی
  • زایمان و تغییرات هورمونی بدن
  • کمبود برخی از مواد غذایی در بدن
  • کمبود آهن
  • استرس شدید و خواب نامنظم و بی کیفیت
  • رژیم های غذایی ناصحیح و فشرده
  • استفاده از محصولات مراقبت از موی نامناسب
  • عدم رفتار صحیح مناسب با موها (کشیدن مو با کش در طولانی مدت)

 

تونیک ضد ریزش مو

برای درمان ریزش مو ابتدا باید دلیل ریزش مو را پیدا کرد و عامل بوجود آمدن ریزش شدید مو را برطرف کرد. سپس موارد درمانی کمکی برای پیشگیری از ریزش شدید مو و جبران موهای از دست رفته را در نظر گرفت. انواع اقدامات زیر برای درمان ریزش مو بکار گرفته می شود:درمان خوراکی با قرص های ضد ریزش مو مانند فیناستراید

درمانهای موضعی مانند استفاده از ماینوکسیدیل و تونیک ضدریزش مو … برای آشنایی بیشتر مطلب “ماینوکسیدیل و فیناستراید چه تاثیری در درمان ریزش مو دارد؟” را مطالعه کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از موی مناسب مانند شامپو ضد ریزش مو ، شامپو کافئینه و شامپو پرپشت کننده مو… برای آشنایی بیشتر با شامپو کافوینه مطلب “شامپو کافئینه چیست و چه تاثیری بر مهار ریزش مو و تقویت مو دارد؟” ر مطالعه کنید.

در بسیاری از مواقع ترکیبی از انواع روشهای درمان ریزش مو بکار گرفته می شود تا اثربخشی مناسبی داشته باشد. بطور مثال، روشهای درمان داروهای خوراکی و موضعی و همچنین محصولات مراقبت از موی ضد ریزش مو در کنار هم انجام می شود. میزان اثربخشی روشهای درمان ریزش مو در هر فرد به ژنتیک فرد و توجه به رعایت اصول درمان بستگی دارد. بنباراین نتیجه درمان ریزش مو در همه افراد یکسان نیست.

تونیک ضد ریزش مو در درمان موضعی ریزش شدید مو

یکی از محصولات پر استفاده در درمان ریزش مو تونیک ضدریزش مو است که اثربخشی بالایی در درمان ریزش شدید مو دارد. تونیک ضدریزش مو یک محصول موضعی برای درمان ریزش مو است که ترکیبات موجود در آن گردش خون کف سر را تحریک میکند و سبب می شود مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو برسد. از طرفی ترکیبات موجود در تونیک ضد ریزش مو سبب تحریک مجدد موها می شود و به پر پشت شدن موها و سالم شدن فولیکول مو کمک میکند.

ترکیبات تونیک ضد ریزش مو

ترکیباتی که در تونیک ضد ریزش مو استفاده می شود معمولا روغنها و عصاره گیاهان و ترکیباتی است که رطوبت رسانی میکند و گردش خون کف سر را بالا می برند.  ترکیباتی مانند کافئین، رزماری، پروتئین سویا، روغن کرچک، روغن جوجوبا، منتول، عصاره سیر، عصاره آرنیکا، عصاره های گیاهیانی مانند آویشن ، حنا ، ریحان و آلووراء و آزلائیک اسید در تونیک ضدریزش مو استفاده می شود. این ترکیبات سبب بازسازی فولیکول مو می شود و ریشه های مو را تقویت می کند.

معرفی تونیک ضد ریزش مو الی ژن سری اکسپرت

تونیک ضد ریزش مو اکسپرت الی ژن محصولی است که با کاربری آسان برای درمان ریزش شدید مو بکار می رود. این محصول به تازگی وارد بازار شده است. حجم این محصول 100 میل و بصورت اسپری می باشد.تونیک ضد ریزش موترکیبات تونیک ضدریزش مو الی ژن سری اکسپرت

در این تونیک ضدریزش مو از ترکیباتی مانند عصاره رزماری، کافئین، پروتئین سویا، روغن کرچک هیدروژنه، ویتامین B5 و B3 ، آزلائیک اسید و منتول استفاده شده است.

نتایج استفاده از تونیک ضد ریزش مو الی ژن سری اکسپرت

  • محرک رویش مو
  • ضخیم کننده ساقه مو
  • تقویت کننده ریشه مو

روش مصرف تونیک ضد ریزش مو

روزی ۲ بار هر بار ۲۰ تا ۳۰ قطره از تونیک، روی نقاط مختلف سر ریخته شود و با نوک انگشت کمی ماساژ داده شود. بعد از استفاده حداقل تا ۴ ساعت از شستشوی سر یا حمام رفتن اجتناب شود. پیشنهاد می شود این محصول در کنار شامپو ضد ریزش مو اکسپرت الی ژن استفاده شود. دوره درمان 4 تا 6 ماه می باشد.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز