تفاوت شامپوی ریزش موی آقایان و خانم‌ها

تفاوت شامپوی ریزش موی آقایان و خانم‌ها

در این مطلب میخوانید :

تفاوت شامپوی ریزش موی آقایان و خانم‌ها

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. وقتی صحبت از شامپو ضدریزش مو کردیم، یکی از سوالات پرتکرار آن بخش این بود که آیا خانم‌ها و آقایان باید شامپوی یکسان استفاده کنند یا خیر؟ از این رو تصمیم گرفتیم این موضوع را در مطلب جداگانه توضیح دهیم.

آیا شامپو ضدریزش مو واقعا در درمان ریزش مو تاثیر دارد؟

برای درمان ریزش مو ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص شود. ریزش مو می‌تواند به دلایل هورمونی، بیماری تیروئید، کمبود مواد غذایی مانند ویتامین‌های گروه B، استفاده از برخی داروها، زایمان، استرس شدید و وراثت باشد. هر کدام از دلایل ریزش مو، درمان جداگانه‌ای دارد. شامپو ضدریزش مو در موارد ریزش موی شدید، به تنهایی درمان کننده نیست. اما به عنوان مکمل درمان ریزش مو بسیار تاثیر گذار است. این بدان معناست که برای درمان ریزش مو، هر پروسه درمانی را که پیش گرفتید، باید از شامپو در طول دوره درمان و بعد از آن استفاده کنید.

شامپو ضدریزش مو یک مکمل درمان بسیار اثربخش است. در مواردی که ریزش مو شدید نیست، می‌تواند بعنوان درمان کننده عمل کند. در صورتیکه فرد مستعد ریزش مو باشد، این شامپو یک پیشگیری کننده عالی برای جلوگیری از ریزش مو محسوب می شود.

شامپو ضدریزش مو چگونه به درمان ریزش مو کمک میکند؟

شامپو ضدریزش مو حاوی ترکیباتی است که به تحریک ریشه مو و رویش جدید موها کمک می‌کند. این ترکیبات گردش خون زیر پوست سر را تقویت می‌کند و باعث خونرسانی بیشتر به ریشه موها می‌شود. به همین دلیل موها را وارد فاز رویش مجدد می‌کند. شامپو ضدریزش مو با این مکانیسم به درمان ریزش مو کمک می‌کند. ترکیباتی که در شامپو ضدریزش مو وجود دارد معمولا شامل عصاره سیر، کراتین هیدرولیز شده،  کافئین، اسانس رزماری، مخلوط اسیدهای آمینه، عصاره آرنیکا و دکسپانتنول می‌باشند که به تحریک رویش موی مجدد کمک می‌کند.

روش مصرف صحیح شامپو ضدریزش مو چگونه است؟

وظیفه اصلی یک شامپو، شستن موها و زدودن چربی‌های روی ساقه مو است. بنابراین وقتی از شامپو ضدریزش مو استفاده می‌کنید، ابتدا مانند یک شامپوی معمولی موهایتان را با آن بشویید بطوریکه آلودگی‌ها و چربی‌ها از روی موها زدوده شود. برای اثربخشی بیشتر و بهره گیری از خواص درمانی شامپو ضدریزش مو، باید پس از شستشو و قبل از آبکشی، کف ناشی از شامپو را به مدت 1 الی 2 دقیقه با نوک انگشتان بر روی موهایتان ماساژ دهید، سپس آبکشی نمایید.

تفاوت شامپوی ریزش موی آقایان و خانم‌ها

مشاهده شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضدریزش آقایان با شامپو ضدریزش خانم‌ها چه فرقی باهم دارند؟

از آنجاییکه الگوی ریزش موی مردان با الگوی ریزش موی زنان متفاوت است، محصولات مراقبت از مویی که برای ضدریزش استفاده می‌کنند نیز باید متفاوت باشد. در اینجا به تفاوت الگوی ریزش بانوان و آقایان اشاره می‌کنیم:

ريزش مو با الگوي زنانه

ریزش مو در خانم‌ها در اثر هورمون‌ها، افزايش سن و عوامل ژنتيكي بوجود می‌آید. تغييرات در سطوح آندروژن‌ها مي‌تواند بر ایجاد مو تاثیرگذار باشد. به همین دلیل بعد از يائسگي موهاي سر خانمها نازك تر و موهاي صورت در خانم‌ها درشت‌تر و ضخیم‌تر مي‌شود. ریزش مو در خانم‌ها به دلایل دیگر هم رخ می‌دهد. مثلا در اثر مدل بستن موی نامناسب (کشیدن بیش از حد موها)، ریزش مو در اثر بیماری‌های پوستی یا شیمی درمانی، کمبود ویتامین‌ها و آهن در بدن و استرس بیش از حد.

درمان ریزش مو با الگوی زنانه

برای درمان ریزش مو با الگوی زنانه، باید ابتدا علت اصلی ریزش مو مشخص شود. سپس بر حسب دلیل ریزش مو، نیازهای ویتامینه و پروتئینه و آهن بدن تامین شود و از داروها و تونیک‌های موضعی برای رویش دوباره مو استفاده کرد. همچنین باید از شامپو ضدریزش مو بانوان حداقل دوبار در هفته استفاده کرد.

مشاهده محصولات مراقبت از مو

ريزش مو با الگوي مردانه

ريزش مو با الگوي مردانه در اثر هورمون‌ها و ژنتيك ايجاد مي‌گردد. در آقایان ریزش مو  آندروژنيك اتفاق می‌افتد. ریزش مو آندروژنیک به دلیل نوعي از هورمون‌ها به نام آندروژن‌ها اتفاق می‌افتد. که سبب مي‌شوند فوليكول‌هاي مو فاز رشدي كوتاه تري داشته باشند. به همین دلیل ساقه مو كوتاه‌تر و نازك‌تر از حالت طبيعي مي‌شود. در ریزش مو با الگوی مردانه ژنتيك فرد نقش بسيار مهمي دارد. در این نوع ریزش مو، عقب رفتن خط رويش مو و كم پشتي در قسمت تاج سر اتفاق می افتد. طاسي در آقايان زماني اتفاق مي‌افتد که فوليكول مو به مرور زمان كوچك مي‌شود و مو نازك و كوتاه مي‌شود.

درمان ریزش مو با الگوی مردانه

در ريزش مو آندروژنيك آقايان معمولا داروهايي موضعی مانند ماينوكسيديل و داروهاي آنتي آندروژن و تونیک‌های موضعی كارايي مناسبي دارند. همچنین شامپو ضدریزش مو آقایان که مخصوص الگوی ریزش آقایان فرموله شده است در بهبود روند درمان ریزش مو تاثیر بسیار مثبتی دارد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز