تفاوت‌های کرم روز و شب

تفاوت‌های کرم روز و شب

در این مطلب میخوانید :

تفاوت‌های کرم روز و شب

شاید برای شما عزیزان سوال پیش بیاید که کرم روز و شب چیست و در کل چه تفاوتی با هم دارند؟ پوست صورت بعد از مدتی شروع به پیر و چروک شدن می‌کند که این یک مساله کاملا طبیعی می‌باشد. اما با استفاده از کرم‌های مناسب و مراقبت از پوست در مقابل عوامل مختلف که منجر به این امر می‌شوند، تا حد قابل توجهی می‌توان آسیب‌های ناشی از این مساله را به حداقل رساند. در این مقاله قصد داریم به طور ساده تفاوت کرم روز و شب را برای شما بازگو کنیم.

چرا باید از کرم روز و شب استفاده کرد؟

پیر شدن پوست با توجه به عوامل محیطی، ژنتیکی، آب و هوا، رژیم غذایی، سبک زندگی و شغل هر شخص می‌تواند به انواع مختلف ظاهر شود. بعد از سن 25 سالگی پوست دچار کاهش کلاژن پوست می‌شود که عواملی مانند آلودگی هوا، گرد و خاک، دود سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و یا حتی دود ناشی از پخت و پز در این امر موثر میباشد. اما با استفاده از کرم‌های روز و شب بطور چشم گیری می‌توان از وقوع همچین آسیبی جلوگیری کرد. به یاد داشته باشید مراقبت از پوست باید ادامه دار باشد و با یک بار استفاده شاهد نتیجه ای نخواهید بود.

کرم شب

 

تفاوت‌های کرم روز و شب

در شب پوست صورت به طور خودکار شروع به لایه برداری و ترمیم خود می‌کند. در بعضی از کرم‌های شب مواد لایه برداری مانند رتینول وجود دارد که در هنگام خواب سلول‌های مرده پوست را از بین میبرد. کرم‌هایی که دارای موادی با اثرگذاری لیفت هستند، بهتر است در شب استفاده شوند چون به مدت زمان زیادی برای جذب شدن به پوست نیاز دارند. در کل کرم‌های شب سنگین‌تر و چرب‌تر از کرم‌های روز هستند و نباید روی پوستی که مواد آرایشی یا کرم ضدآفتاب بر روی آن است استفاده شود و باید قبل از استفاده، پوست به طور کامل با مواد شوینده مخصوص پوست شسته و تمیز شود.

کرم روز

در طول روز عوامل زیادی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم بر روی پوست صورت اثر مخرب می‌گذارند.یکی از بزرگترین خطرهایی که در روز پوست را تهدید میکند اشعه UV که از خورشید می‌تابد، می‌باشد. استرس‌های محیطی و آلودگی هوا بیشتر است و ممکن است آرایش روی صورتمان باشد. پس کرم‌های روز باید حاوی SPF کافی برای مبارزه با اشعه خورشید و چروک زودرس، آنتی اکسیدان برای جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و موادی مانند کافئین که پوستمان را سفت و پرانرژی نشان می‌دهد، باشند. در نتیجه کرم‌های روز باید سبک و حاوی چربی کمی باشند چون زیر آرایش قرار می‌گیرند و به راحتی جذب پوست می‌شوند تا پوست نفس بکشد. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از کرم‌های روز حتما باید پوست به طور کامل با مواد شوینده مخصوص پوست شسته و تمیز شود.

نتیجه

مهمترین تفاوت کرم‌های روز و شب این است که نباید جایگزین یکدیگر شوند. به این معنی که کرم ‌های شب به خاطر چرب بودن نمیتوانند در طول روز کار کرم ضدآفتاب را انجام دهند و از پوست ما محافظت کنند.همینطور کرم‌های روز به دلیل داشتن مرطوب کننده قوی و مواد ضد پیری جایگزین مناسبی برای استفاده در شب نمی‌باشند و نمی‌توانند کار ترمیم پوست را به درستی انجام دهند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز