تاثیر آلودگی هوا بر روی چشم

تاثیر آلودگی هوا بر روی چشم

در این مطلب میخوانید :

تاثیر آلودگی هوا بر روی چشم

آلودگی هوا تقریباً بر همه اندام‌های ما از جمله ریه‌ها، قلب و استخوان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا همچنین سلامت چشم و بینایی را به طور کلی از بین می‌برد. آلودگی هوا در صورت قرار گرفتن در معرض منظم می‌تواند باعث سندرم خشکی چشم ، احساس آبریزش و سوزش ، تاری دید و حتی گلوکوم شود که اثرات آن غیر قابل برگشت است. به طور طبیعی، این حوادث در شهرهای شلوغ مانند بمبئی، دهلی، اولان‌باتور، جاکارتا و هانوی به دلیل داشتن مقادیر زیادی از گازهای گلخانه‌ای در یک منطقه متمرکز، بیشتر رخ می‌دهد.

یک سندروم دیگری که در معرض آلودگی هوا قرار بگیرید ممکن است رخ بدهد، سندروم اشک است که در این سندروم کیفیت اشک پایین آمده و نمی‌تواند چشم را تغذیه کند و چشم خشک می‌شود. محقق بینایی هاپکینز ، می‌گوید که با افزایش آلودگی هوا، موارد سندرم شدید خشکی چشم و به طور کلی آسیب‌هایی در سلامت چشم‌ها بیشتر خواهد شد.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم معقول است انتظار داشته باشیم که در شرایطی که کمبود رطوبت رو به افزایش است که نواحی خشک در حال گسترش هستند، علائم بیماری خشکی چشم بدتر شود. فکر نمی‌کنم هیچ داده‌ای وجود داشته باشد که نشان دهد ما شاهد افزایش مطلق تعداد خواهیم بود، اما فکر می‌کنم علائم بدتر می‌شوند و نیاز مردم به دنبال تسکین برای خشکی چشم‌شان ممکن است با گسترش آن بدتر شود.

تاثیر آلودگی هوا بر روی چشم

در هند، تخمین زده شده است که تا 15 درصد از مردم کشور از سندرم چشم خشک رنج می‌برند. تا سال 2030، این ممکن است به 40 درصد افزایش یابد. علائم عبارتند از: قرمزی، درد ، حساسیت به نور، حساسیت به باد و دود و ایجاد مخاط در اطراف کره چشم.

مطالعه‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی چین در تایوان انجام شده است که به همبستگی بین مونوکسید کربن (CO) و دی اکسید نیتروژن (NO2)، می‌پردازد. از 40000 فرد بالای 50 سال، آنهایی که در مناطقی با غلظت بالای CO و NO2 زندگی می کردند، میزان بیشتری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن داشتند.

سوزش چشم در نتیجه آلاینده‌های هوا مانند نیتریک اکسید، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد است. شناخته شده است که این عناصر خطرناک با ایجاد سوزش ، قرمزی و آبریزش روی چشم ها تأثیر می‌گذارند. ورم ملتحمه شیمیایی نیز در شهرها به یک مسئله رو به رشد تبدیل شده و محصول جانبی دود و آلودگی است. حتی ورم ملتحمه آلرژیک (که ناشی از ذرات معلق در هوا مانند گرده بر خلاف سایر عفونت‌های باکتریایی است) می‌تواند توسط آلودگی هوا ایجاد شود که علائم آن شامل تورم، کاهش بینایی و درد شدید چشم است.

در نهایت باید ذکر کنم که سعی کنید در هوای آلوده از خانه خارج نشوید و تنها برای انجام کارهای ضروری به بیرون از خانه بروید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز