بهترین شامپو ایرانی برای تقویت مو چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بهترین شامپو ایرانی

در این مطلب میخوانید :

بهترین شامپو ایرانی برای تقویت مو چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

مسئولین داروخانه با این جمله بسیار آشنا هستند: “شامپو تقویت کننده مو چی خوبه؟” اما معنی شامپو تقویت کننده مو دقیقا چیست؟ بسیاری از افراد منظورشان از شامپو تقویت کننده مو یک شامپو ضد ریزش مو است. بعضی های دیگر منظورشان شامپو پرپشت کننده مو است. در مطلب “ نکته هایی که درباره درمان ریزش مو نمیدانید” درباره درمان ریزش مو مفصل توضیح دادیم و شامپوهای ضد ریزش مو خوب نیز معرفی کردیم. در این مطلب میخواهیم بدانیم یک شامپو تقویت کننده مو  چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در ادامه مطلب به تفضیل توضیح می دهیم.

انواع شامپوهای موجود در بازار

اگر برای خرید شامپو به داروخانه ها یا فروشگاهها مراجعه کنید، با تعداد زیادی از انواع شامپو مواجه می شوید که هر کدام ادعاهای خاصی دارند. وظیفه اصلی هخر شامپو شویندگی مناسب موهاست. واقعیت این است که 80 درصد از فرمول تمامی شامپو ها مشابه هستند و تنها 20 درصد از فرمول شامپوها از ترکیبات اکتیوی استفاده شده است که آن را خاص می کند. بر اساس کاربرد، شامپوهای زیر در بازار وجود دارد:

1- شامپو ضد ریزش مو

2- شامپو ضد شوره

3- شامپو بدون سولفات (شامپو سولفات فری)

4- شامپو کراتینه / شامپو پروتئینه / شامپو ویتامینه

5- شامپو نرم کننده

6- شامپو بچه

7- شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده

بر اساس جنس مو نیز شامپوهای زیر در بازار موجود است:

1- شامپو موهای چرب

2- شامپو موهای خشک

3- شامپو روزانه (شامپو موهای نرمال)

 

 

چگونه بهترین شامپو ایرانی برای خودمان انتخاب کنیم؟

با ممنوعیت واردات شامپوهای خارجی، بازار شامپوهای ایرانی داغ تر شد و بسیاری از مردم که تا کنون باور نداشتند که شامپو ایرانی با کیفیت نیز وجود دارد، شامپو ایرانی را تجربه کردند و متوجه شدند میتوانند در شامپو ارزان ایرانی هم آنچه را که برای موهایشان میخواهند دریافت کنند.

برای اینکه بهترین شامپو ایرانی را انتخاب کنید، ابتدا به نیازهای موهایتان و به جنس موهایتان توجه کنید. انتخاب شامپو بر اساس جنس مو و مشکلات مو ها صورت میگیرد. در ادامه بیان میکنیم که هر نوع شامپویی برای چه افرادی مناسب است:

1- شامپو بدون سولفات (شامپو سولفات فری)

شامپو بدون سولفات یا همان شامپو سولفات فری یک شامپوی بدون ضرر و ایمن است که برای همه افراد میتواند استفاده شود. اما به دلیل اینکه کف کنندگی آن کمتر از شامپوهای حاوی سولفات است، در قدیم فقط افرادی به سراغ آن میرفتند که مشکل مو یا کف سر دارند و از شامپوی دیگری غیر از شامپو فری سولفات نمی توانند استفاده کنند. اما امروزه سطح آگاهی مردم از مزایای شامپو بدون سولفات بالا رفته است و افرادی که به سلامت و زیبایی موهایشان اهمیت میدهند، از شامپو بدون سولفات استفاده می کنند. استفاده از شامپو بدون سولفات برای کاربردهای زیر پیشنهاد می شود:

  • شستشوی روزانه. ( افرادی که هر روز موهایشان را می شویند)
  • شستشوی موهای رنگ کرده و آسیب دیده
  • شستشوی موهای کراتینه شده
  • شستشوی موی افرادی که اگزما و رزاسه دارند
  • شستشوی موهای خشک و دارای موخوره
  • کمک به درمان ریزش شدید مو

 

2- شامپو ضد ریزش مو

شامپو های ضد ریزش مو حاوی ترکیباتی هستند که به گردش خون زیر پوست سر کمک میکند و انرژی زا برای فولیکول مو (ریشه مو) هستند. از این رو به کم شدن ریزش مو و افزایش رشد مو کمک میکند. شامپو ضدریزش مو شاید به تنهایی درمان کننده ریزش موی شدید نباشد اما میتواند روند درمان ریزش مو را سریع تر کند.

 

برای استفاده بهینه از شامپو ضد ریزش مو باید پس از شستشوی ساقه موها، به مدت 1 الی 2 دقیقه کف شامپو را بر روی پوست سر ماساژ دهید. سپس آبکشی نمایید. از آنجاییکه الگوی ریزش موی زنان با مردان متفاوت است، درمان ریزش مو در آنان نیز متفاوت است. بنابراین برای استفاده از شامپو ضد ریزش مو، بهتر است شامپو ضدریزش مویی استفاده کنید که مخصوص بانوان و مخصوص آقایان بصورت جداگانه فرموله شده اند. برندهای معتبر و تخصصی، این دو نوع شامپو را بصورت جداگانه (برای آقایان و برای خانمها) ارائه داده اند.

 

3- شامپو تقویت کننده مو

شامپو تقویت کننده مو برای هر فردی معنی خاصی میدهد. اگر فردی مشکل ریزش مو دارد، منظورش از شامپو تقویت کننده مو شامپویی است که مشکل ریزش شدید مو را حل کند. فردی که موهای خشک و آسیب دیده دارد، شامپو تقویت کننده مو را به شامپویی می گویند که موهایش را نرم و آبرسانی کند. اگر فردی مشکل خاصی نداشته باشد، شامپو تقویت کننده مو را به شامپویی میگوید که موهایش را آبرسانی کند و ساقه موهایش به مرور خشک و آسیب دیده و به اصطلاح خراب نشود. در این مورد باید از شامپو کراتینه، شامپو پروتئینه و شامپو ویتامینه که حاوی روغنهای طبیعی و ویتامین ها و پروتئین ها هستند استفاده کنند.

 

 

4- سایر شامپوها

در بقیه موارد اسم شامپو کاربرد آن را مشخص میکند. مانند شامپو ضدشوره، شامپو بچه، شامپو نرم کننده یا شامپو موهای رنگ شده و آسیب دیده. هر کدام از انواع این شامپوها ترکیبات خاصی داردکه شامپو را متناسب کاربرد آن میکند. نکته پایانی این است که در حال حاضر بهترین شامپو ایرانی متناسب هر فرد را میتوان در بازار ایران یافت. فقط کافیست شناخت کافی از کاربردهای محصولات و برندهای معتبر داشته باشیم.

 

 

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز