بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش دوم)

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله بهترین روش مراقبت از پوست چرب ؛ پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را از دست ندهید.

داروهای موضعی آکنه شما گزینه های مبتنی بر آب را نیز دارند و همه به صورت ژل تولید می شوند. اگر داروی آکنه فعلی شما خیلی مطابق میل شما سنگین یا چرب است ، در صورت وجود گزینه ژل از متخصص پوست خود سوال کنید.

روی پوست خود اسکراب نکنید

به نظر می رسد آن دسته از ما که پوست چرب داریم ، به خوبی مسواک می زنیم و ترک آن ممکن است عادت سختی باشد. به هر حال ، آیا مالش پوست نمی تواند به تمیز کردن منافذ ، پاکسازی آکنه و کاهش چربی کمک کند؟ با کمال تعجب ، نه مالش پوست با اسکراب سایشی ، پد یا پارچه باعث چربی پوست شما و باعث بهبود آکنه نمی شود. اگرچه باعث تحریک پوست می شود. با پوست خود مهربان باشید و به آرامی با آن رفتار کنید.

روغن بیش از حد روی صورت شما منجر به جوش های پوستی ، مسدود شدن منافذ پوست ، جوش های سرسیاه و درخشندگی بیش از حد می شود ، اما روغن کم می تواند باعث خشکی ، قرمز و تحریک پوست و همچنین افزایش حساسیت به چین و چروک شود. آنچه شما می خواهید برای رسیدن به آن تعادل کامل روغن بین این دو باشد ، اما این لکه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و تا حد زیادی مربوط به ژنتیک و هورمون ها است.

شما نمی خواهید از شر پوست چرب خلاص شوید یا کاملاً آن را متوقف کنید. کمی روغن خوب است ، اما چربی اضافی روی پوست خوب نیست. بنابراین اگر T-zone شما کمی چرب تر از حد معمول است ، بهتر است روش های بالا را برای به تعادل رسیدن امتحان کنید.

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش دوم)

پوست چرب نتیجه ژنتیک است و اغلب به هورمون ها متصل است ، اما با این اوصاف ، سبک زندگی شما گاهی اوقات می تواند بر تولید روغن در پوست ما تأثیر بگذارد. موارد خاصی مانند غذای سرخ شده ، شکر و الکل اضافی می توانند با تحریک هورمون های بدن تولید روغن را افزایش دهند ، بنابراین رژیم شما قابل تأمل است. با این حال بهترین کاری که می توانید برای پوست چرب انجام دهید یافتن تعادل مناسب برای آن است ، که برای هر فرد متفاوت است.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد دارای پوست چرب انجام می دهند انجام بیش از حد همه کارها است. از پیچیده شدن روزمره مراقبت از پوست خودداری کنید و فقط مراحلی را که واقعاً نیاز دارید را شامل کنید. به همین دلیل است که برای ایجاد یک روال مراقبت از پوست شخصی که نیازهای خاص پوست شما را برطرف می کند ، به یک متخصص پوست احتیاج دارید.

پاک سازی ناکافی روزانه پوست همچنین می تواند به صورت چرب شما کمک کند. به یاد داشته باشید ، همه چیز در مورد تعادل است. شستن مداوم صورت هر روز صبح و شب مهم است ، اما استفاده از سخت ترین مواد پاک کننده در واقع صورت شما را قرمز می کند و ممکن است باعث چین و چروک شود و پوست شما را تحریک می کند و در نهایت منجر به چربی و آکنه بیشتری می شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز