بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش اول)

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش اول)

با داشتن پوستی چرب و آکنه ، شما همیشه پوست خود را دوست نخواهید داشت. اما پوست چرب بد نیست. یک امتیاز پوست چرب شما این است که کمتر از انواع خشکی پوست مستعد چین و چروک قرار می گیرید. هنوز هم ، پوست چرب و جوش های پوستی که اغلب با آن به وجود می آیند ، می توانند ناامید کننده باشند. با مراقبت مناسب ، می توانید درخشش روغن را کم کنید ، آکنه را بهبود ببخشید و آموزش ببینید که چگونه باید از پوست خود مراقبت کنید.

صورت خود را حداقل دو بار در روز تمیز کنید

یک روش ساده برای کنترل پوست چرب تمیز کردن منظم صورت است. صورت خود را هر روز صبح و شب دو بار بشویید. از یک صابون کف کننده یا شوینده صورت روی پاک کننده های لوسیون و کرم استفاده کنید. پاک کننده های کف کننده کار بسیار بهتری را انجام می دهند تا روغن اضافی را پاک کرده و پوست شما را تازه و تمیز کند.

همچنین باید بعد از تعریق ، مانند بعد از کلاس ورزش یا تمرین ، صورت را تمیز کنید. عرق می تواند باعث تحریک شکستگی شده و منجر به ایجاد نوع خاصی از آکنه شود که به آن جوش های مکانیکی می گویند. البته مراقب پاک سازی بیش از حد باشید. پاکسازی بیش از حد صورت می تواند باعث تحریک پوست شود و از آنجا که آکنه به دلیل صورت چرب یا کثیف ایجاد نمی شود ، فقط با شستشوی مکرر ، جوش های پوستی پاک نمی شود.

از قابض استفاده کنید

قابض یکی دیگر از راه های خوب کنترل روغن است. مواد قابض مانند تونر هستند ، با این تفاوت که مخصوصاً برای انواع پوست های چرب ساخته می شوند. مواد قابض به از بین بردن چربی اضافی پوست و سفت شدن منافذ کمک می کند. برای استفاده ، روی پنبه ای بمالید و تمام قسمت صورت و گردن را پاک کنید. این کار را پس از پاکسازی اما قبل از استفاده از مرطوب کننده یا داروهای موضعی آکنه انجام دهید.

بهترین روش مراقبت از پوست چرب (بخش اول)

مواد ضد درد همچنین برای تمیز کردن روغن اضافی و خلاص شدن از درخشش روغنی که در طول روز ظاهر می شود ، در بین شستشوها بسیار مناسب است. برخی از مواد قابض حاوی موادی مانند اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک هستند که می توانند به پاکسازی شکستگی کمک کنند. حتی فندق نیز برای از بین بردن روغن اضافی کار می کند و این روش ارزان قیمت است.

از محصولات بدون روغن و بر پایه آب استفاده کنید

بدیهی است که شما نمی خواهید بیش از آنچه که در حال حاضر است روی پوست خود چربی اضافه کنید. به دنبال محصولات “بدون روغن” بر روی برچسب ، به ویژه برای محصولاتی مانند مرطوب کننده ها ، ضد آفتاب ها و آرایش ها باشید. همچنین ممکن است بخواهید از محصولاتی با برچسب noncomedogenic استفاده کنید. این بدان معناست که احتمالا کمتر باعث انسداد منافذ می شود و کمتر باعث آکنه می شود.

محصولات با پایه آب یکی دیگر از گزینه های مناسب برای انواع پوست های چرب است. محصولات مبتنی بر آب از پایه ژل استفاده می کنند و پس مانده زیادی روی پوست باقی نمی گذارد. آنها عملاً روی پوست احساس بی وزنی می کنند. می توانید ژل های مرطوب کننده ، ضد آفتاب و پایه آرایش بر پایه آب را پیدا کنید. برچسب را بررسی کنید ؛ بسیاری از این موارد برای افرادی که پوستی چرب و مستعد از بین بردن دارند به بازار عرضه می شود. در ادامه پیشنهاد می شود تا بخش دوم از این سری مقاله را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز