بهترین روش مراقبت از پوست خشک (بخش دوم)

بهترین روش مراقبت از پوست خشک (بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

بهترین روش مراقبت از پوست خشک (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله ” بهترین روش مراقبت از پوست خشک ” ؛ پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

اگر خشکی پوست باعث خارش شد ، کمپرس های خنک را روی ناحیه قرار دهید. برای کاهش التهاب ، از کرم یا پماد هیدروکورتیزون بدون نسخه ، حاوی حداقل 1 درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید. اگر این اقدامات علائم شما را برطرف نکرد یا علائم شما بدتر شد ، به پزشک مراجعه کنید یا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

گاهی اوقات خشکی پوست منجر به درماتیت می شود ، باعث قرمز شدن و خارش پوست می شود. در این موارد ، درمان ممکن است شامل لوسیون های حاوی هیدروکورتیزون باشد. اگر پوست شما ترک خورد ، ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت ، پانسمان مرطوب برای شما تجویز کند.

خشکی پوست زمانی اتفاق می افتد که پوست رطوبت کافی را حفظ نکند. این می تواند در نتیجه حمام مکرر ، استفاده از صابون های خشن ، پیری یا برخی از شرایط پزشکی اتفاق بیفتد و برای افرادی که در آب و هوای سردتر به سر می برند ، می تواند از هوای سرد و خشک زمستان ناشی شود.

در ماه های زمستان در نیمکره شمالی ، ممکن است از قرمزی ، خشکی و خارش پوست رنج ببرید. این بدان دلیل است که هوای سرد زمستان به دلیل رطوبت کم ، چه در فضای باز و چه در فضای بسته است. محتوای آب اپیدرم (خارجی ترین لایه پوست) تمایل به بازتاب سطح رطوبت اطراف آن دارد. خوشبختانه کارهای ساده و ارزان بسیاری وجود دارد که می توانید برای رفع خشکی پوست در زمستان انجام دهید ، همچنین به آن خارش زمستانی یا خشکی زمستان نیز می گویند.

مرطوب کننده های پوست ، که باعث آبرسانی به لایه بالایی سلول های پوست می شوند و رطوبت را می بندند ، اولین مرحله در مبارزه با خشکی پوست است . آنها حاوی سه نوع ماده اصلی هستند. مواد رطوبتي ، كه به جذب رطوبت كمك مي كنند ، شامل سراميدها ، گليسيرين ، سوربيتول ، هيالورونيك اسيد و لسيتين است. مجموعه دیگری از مواد تشکیل دهنده به عنوان مثال ، پترولاتوم (ژل نفتی) ، سیلیکون ، لانولین و روغن معدنی به آب بندی رطوبت موجود در پوست کمک می کند. نرم کننده ها ، مانند اسیدهای لینولئیک ، لینولنیک و لوریک ، با پر کردن فضاهای بین سلول های پوست ، پوست را صاف می کنند.

به طور کلی ، هرچه مرطوب کننده ضخیم تر و چرب تر باشد ، از تأثیر بیشتری نیز برخوردار است. برخی از موثرترین و کم هزینه ترین ژل ها ، روغن های مرطوب کننده هستند (مانند روغن معدنی). از آنجا که فاقد آب هستند ، بهتر است در حالی که پوست از استحمام هنوز مرطوب است ، برای رطوبت دهی به پوست اقدام کنید. مرطوب کننده های دیگر به نسبت های مختلف حاوی آب و همچنین روغن هستند. اینها چربی کمتری دارند و ممکن است از نظر زیبایی جذابیت بیشتری داشته باشند.

ممکن است محیط شما ، چه در بیرون و چه در داخل ، لطمه ای به چهره شما نزند. چه سرد و خشک باشد و چه زمان زیادی را درون هوای مطبوع می گذرانید ، کمبود رطوبت باعث می شود پوست شما حتی خشک تر شود. برای کمک به مقابله با کمبود رطوبت هوا ، روی یک دستگاه مرطوب کننده تمرکز و استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده برای کسانی که پوست خشک دارند گزینه خوبی است ، زیرا می تواند به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک کند. یک کرم مرطوب کننده قابل حمل برای خود تهیه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز