بهترین درمان های ریزش مو

بهترین درمان های ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

بهترین درمان های ریزش مو

ریزش تا 100 تار مو در روز معمول است. با این حال، اگر روزانه مقدار قابل توجهی از مو را از دست می‌دهید، ممکن است دچار طاسی با الگوی مردانه شده باشید که به نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می‌شود.

به عنوان شایع ترین علت ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک معمولاً به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه شناخته می‌شود و در حالی که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، برخی از آنها را می‌توان از طریق رژیم‌های خانگی کنترل یا کاهش داد. داروهای موضعی و خوراکی تجویز شده توسط پزشک نیز ممکن است کمک کننده باشد.

در این مقاله، برخی از موثرترین و محبوب‌ترین درمان‌های ریزش مو با الگوی مردانه را که باید در نظر بگیرید، مرور می‌کنیم.

آلوپسی آندروژنیک چیست؟

آلوپسی آندروژنیک شایع ترین نوع ریزش مو در مردان است. با توجه به کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، بیش از 50 درصد از همه مردان بالای 50 سال تا حدی تحت تأثیر طاسی الگوی مردانه قرار دارند.

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث آلوپسی آندروژنیک شوند. ژنتیک یا سابقه خانوادگی طاسی ممکن است باعث بروز آن شود. طاسی ارثی مردانه معمولاً عوارض جانبی ندارد. علاوه بر آلوپسی آندروژنیک، علل دیگری مانند داروها، شرایط تیروئید یا بیماری‌های دیگر می‌تواند باعث ریزش مو شود.

از آنجایی که دلایل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد، مشورت با متخصص پوست قبل از شروع هر نوع درمانی می‌تواند مفید باشد. یک متخصص پوست که این وضعیت را درک می‌کند، می‌تواند تشخیص دهد که آیا ژنتیک، یک وضعیت پزشکی زمینه‌ای، یا محرک‌های محیطی علت آن هستند یا خیر.

چگونه می توان طاسی با الگوی مردانه را تشخیص داد؟

اگر دچار ریزش سریع یا نازک شدن مو هستید، باید به پزشک مراجعه کنید تا بهترین اقدام را انتخاب کنید. پزشک شما احتمالاً تاریخچه پزشکی و خانوادگی شما را بررسی می‌کند و پوست سر شما را معاینه می‌کند.

آنها همچنین ممکن است کارهای زیر را انجام دهند:

  • آزمایش خون: این ممکن است به آشکار شدن شرایط پزشکی زمینه‌ای که باعث ریزش مو می‌شود کمک کند.
  • تست کشش: این زمانی است که پزشک شما به آرامی چندین بخش کوچک از مو (حدود 40 تار) را از قسمت‌های مختلف پوست سر می‌گیرد. تست کشش می‌تواند به تعیین مرحله ریزش مو کمک کند.
  • بیوپسی پوست سر: این زمانی است که پزشک نمونه‌هایی را از پوست یا چند تار مو کنده شده از پوست سر می‌تراشد تا ریشه مو را زیر میکروسکوپ بررسی کند. این فرآیند می‌تواند به تعیین اینکه آیا عفونت باعث ریزش مو شده است یا خیر کمک کند.
  • میکروسکوپ نوری: پزشک شما از ابزار خاصی برای بررسی موهای کوتاه شده در پایه آنها استفاده می‌کند. یک میکروسکوپ ممکن است اختلالات احتمالی ساقه مو را نشان دهد.

چگونه انتخاب کردیم

درمان های ریزش مو برای آلوپسی آندروژنیک به طور دائمی ریزش مو را درمان نمی‌کنند و فقط در زمانی که شما از آنها استفاده می‌کنید موثر هستند. برخی از محصولات مانند ماینوکسیدیل توسط بسیاری از تولید کنندگان به فروش می‌رسد.

بر اساس تحقیقات، شانه‌ها و دستگاه‌های لیزری ممکن است مفید باشد. در برابر ریزش مو ما اطلاعاتی را در مورد یک برند گنجانده‌ایم که از نظر اثربخشی نظرات مثبت بیشتری نسبت به موارد منفی دریافت می‌کند. ریزش مو می‌تواند برای برخی افراد ناراحت کننده باشد. محصولات زیادی وجود دارد که نوید راه حل را می‌دهد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز