برای ریزش مو چه بخوریم ؟

برای ریزش مو چه بخوریم

در این مطلب میخوانید :

برای ریزش مو چه بخوریم

10 غذایی که به درمان ریزش مو کمک میکند

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی در مقطعی از زندگی با آن مواجه می شوند. در درمان ریزش مو عوامل زیادی دخیل هستند. مثلا استفاده از مکمل ها، شامپو ضد ریزش مو، برخی داروها و …. در مطلب “درمان و دلایل ریزش مو همه آنچه را که باید درباره ریزش مو و درمان آن بدانید توضیح دادیم. مواد غذایی که میخوریم نیز تاثیر زیادی در درمان ریزش مو دارند. در این مطلب به شما می گویم که برای ریزش مو چه بخوریم و رژیم غذایی درمان ریزش مو را با هم مرور میکنیم.

تاثیر رژیم غذایی بر مو چقدر است؟

درست مثل هر بخش دیگری از بدن شما ، موهای شاداب و سالم به یک رژیم غذایی متعادل بستگی دارد. تاثیر خوراکی که مصرف می کنید، بر موهای شما درست به میزان تاثیر آن بر پوست است.فقط نشان دادن این تاثیر بیشتر طول می کشد. در مطلب “بهترین ویتامین برای پوست” در مورد مواد طبیعی که بر کیفیت و زیبایی پوست شما تاثیر می گذارد، صحبت کردیم که مطالعه نمایید.  بطور مثال اگر شما تغذیه مناسب یا نامناسب داشته باشید، در مدت یک هفته اثر آن بر پوست شما هویدا می شود. تغذیه نامناسب است پوست شما را تنها در مدت یک هفته به یک پوست کدر، خشک خسته و ناسالم تبدیل کند. در حالیکه تاثیر مصرف مواد غذایی خوب یا بد بر روی مو دو تا سه ماه بعد نمایان می شود. اثرات رژیم غذایی نامطلوب و کمبودهای تغذیه ای، چند ماه بعد در موهای شما پدیدار می شود حال آنکه این اتفاق در پوست به سرعت می افتد.

برای ریزش مو چه بخوریم و چه غذاهایی برای تقویت مو مفید است؟( رژیم غذایی درمان ریزش مو )

آنچه شما می خورید مستقیما به فولیکول مو می رسد. بنابراین مو نیز تغذیه می شود. البته تاثیر عواملی مانند سیگار کشیدن، عدم تعادل هورمونی و خواب ناکافی داشتن حتی از تغذیه هم بر مو بیشتر است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ ماده غذایی نمی تواند برای موهای شما معجزه کند. ولی در هر حال ممکن هست شما این سوال را بپرسید که برای ریزش مو چه بخوریم تا بتوانیم با رژیم غذایی متنوع، متعادل و غنی از پروتئین شرط لازم برای داشتن موهایی سالم و خوش حالت فراهم کنیم. در زیر 10 ماده غذایی که مو برای سالم بودن به آن نیاز دارد به شما معرفی می شود:

برای ریزش مو چه بخوریم

1-ماهی آزاد

پروتئین و ویتامین D دو ماده کلیدی برای تقویت موها هستند که در ماهی سالمون هر دوی آنها وجود دارد. این ماهی خوشمزه که در آبهای سرد زیست می کند، سرشار از امگا 3 است که بدن شما برای رشد مو به آن نیاز دارد. حدود 3 % از ساقه مو از اسیدهای چرب تشکیل شده است. اسیدهای چرب توسط غشای سلولی پوست سر نیز جذب می شود. اسیدهای چرب در روغن های طبیعی هم وجود دارد و پوست سر و موی شما را هیدراته نگه می دارد.

 

گزینه های دیگر : اگر ماهی آزاد دوست ندارید، شما همچنین می توانید اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن و موی خود را از ماهی های دیگر مانند شاه ماهی، ساردین ، ماهی قزل آلا ، ماهی خالدار و همچنین برخی مواد غذایی دیگر مانند آووکادو ، تخم کدو و گردو دریافت کنید.

برای ریزش مو چه بخوریم2- گردو برای درمان ریزش مو

گردو تنها مغزی است که به این میزان، دارای امگا 3 است. علاوه بر آن، گردو، غنی از بیوتین و ویتامین E است که DNA موهای شما را از تخریب محافظت می کند. کمبود بیوتین در بدن منجر به ریزش مو می شود. گردو همچنین دارای مس و برخی مواد معدنی است که کمک می کند موهای شما رنگ طبیعی خود را حفظ کند و شفاف و درخشان باشد.

اگر گردو علاقه نداشتید و دنبال این هستید که برای ریزش مو چه بخوریم ، می توانید از روغن گردو در سالاد استفاده کنید و آن را برای سرخ کردن نیز به جای دیگر روغن های سرخ کردنی بکار برید.

3-صدف غذایی موثر برای تقویت مو

صدف سرشار از روی است. کمبود روی در بدن، منجر به ریزش مو می شود. حتی مژه های شما در اثر کمبود روی (زینک) می ریزد. کمبود روی همچنین باعث پوسته پوسته شدن پوست سر نیز می شودشما می توانید روی (زینک) مورد نیاز بدن خود را از غلات غنی شده و نان کامل هم بدست آورید اما صدف مقدار زیادی از پروتئین را هم در خود دارد. به یاد داشته باشید که 97% مو از پروتئین تشکیل شده است. بدون پروتئین، بدن شما قادر نیست موهایی که هر روز از سر شما می ریزد را با موهای جدید جایگزین کند. بنابراین موها ریزش پیدا می کنند و بسیار ضعیف و شکننده و کدر می شوند.

گزینه های دیگر : شما می توانید روی مورد نیاز بدنتان را از مصرف آجیل، گوشت و تخم مرغ هم بدست آورید.

4-سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک منبع بزرگ از بتا کاروتین است. بتا کاروتن، آنتی اکسیدانی است که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین  A  به تولید چربی پوست سر و محافظت از آن کمک می کند و کمبود آن، خارش و شوره سر را به دنبال دارد.

گزینه های دیگر : هویج ، طالبی ، انبه، کدو تنبل، و زردآلو منابع خوبی از بتا کاروتن  هستند.

5-تخم مرغ

منبع غنی پروتئین تخم مرغ، همراه با 4 ماده معدنی روی، سلنیوم، سولفور و آهن در بدن جذب می شود. در میان آنها آهن به ویژه مهم است. زیرا کمک می کند اکسیژن به فولیکول های مو برسد. کمبود آهن از علل عمده ریزش مو است ، به ویژه در خانمها است پس فراموش نکنید که تخم مرغ برای ریزش مو بخوریم .

گزینه های دیگر : شما همچنین می توانید ذخایر آهن خود را با منابع حیوانی را تقویت کنید. از جمله مرغ، ماهی و گوشت .

برای ریزش مو چه بخوریم

6-اسفناج و درمان ریزش مو

آهن ، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C در اسفناج کمک به حفظ سلامت فولیکول های مو و روغن پوست سر می کند.

گزینه های دیگر : سبزیجات دارای برگ های تیره، کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم برگ و چغندر.

7- عدس موثر برای تقویت مو

عدس با آنکه کوچک اما بسیار مقوی است. این نوع از حبوبات، مملو از پروتئین، آهن ، روی و بیوتین است. عدس یک غذای اصلی برای گیاهخواران محسوب می شود.

گزینه های دیگر : آجیل سویا و لوبیا قرمز

8- ماست یونانی

ماست سرشار از پروتئین، ویتامین D و ویتامین B5 است. شما می توانید از روی برچسب روی مواد غذایی، مقدار مواد مغذی موجود در آن را چک کنی. در بخش ترکیبات لیبل مواد غذایی، ویتامین B5، به نام اسید پنتو تنیک نوشته شده است. تحقیقات نشان د اده است که ویتامین D بر روی فولیکول مو بسیار تاثیر می گذارد..

گزینه های دیگر : پنیر و مشتقات آن ، پنیر کم چرب و شیر بدون چربی.

9- زغال اخته میوه ای مفید برای مو

این میوه سرشار از ویتامین C است. ویتامین C سبب می شود خونرسانی به پوست سر به خوبی انجام شود . ویتامین C از رگهای خونی که فولیکول مو را تغذیه می کند، محافظت می کند. یک رژیم غذایی نامتعادل که مقدار ویتامین C آن کم باشد، می تواند باعث شود موها، حالت شکنندگی پیدا کند.

گزینه های دیگر : کیوی ، سیب زمینی شیرین ، گوجه فرنگی و توت فرنگی .

10- مرغ برای کمک به درمان ریزش مو

یکی دیگر از گزینه ها در جواب سوال اینکه برای ریزش مو چه بخوریم مرغ است. مرغ غذایی است که معمولا هر روز در یکی از وعده های غذایی ما یافت می شود. این غذا پروتئین، روی، آهن، و ویتامین های Bدارد که موهای سالم به آنها شدیدا نیاز دارد. از آنجا که مو تماما پروتئین است، (97%) لذا برای قوی بودن و استحکام به پروتئین نیاز دارد. نقش پروتئین در مو مانند نقش آجر در یک ساختمان است.

گزینه های دیگر : گوشت گاو

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز