انواع نرم کننده‌ها

انواع نرم کننده‌ها

در این مطلب میخوانید :

انواع نرم کننده‌ها

نوع نرم کننده‌ای که برای شما بهترین است به علت و شدت بیماری پوستی، قسمتی از بدن که تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد آن، چند نرم کننده مختلف را امتحان کنید. حتی ممکن است از انواع مختلف در زمان‌های مختلف روز یا سال استفاده کنید، زیرا خشکی پوست شما متفاوت است.

رایج ترین روش برای طبقه بندی نرم کننده‌ها بر اساس میزان چرب بودن آنهاست. همه نرم‌کننده‌های پوست شما را نرم و صاف می‌کنند، اما میزان روغن موجود در آن‌ها تعیین می‌کند که چقدر یک عامل انسدادی قوی هستند. هرچه یک نرم کننده حاوی روغن بیشتری باشد، بهتر است یک لایه محافظ روی پوست شما ایجاد کند تا رطوبت را جذب کند.

انواع نرم کننده ها عبارتند از:

پمادها

پمادها بیشتر روغنی هستند و بسیار چرب هستند. آنها ضخیم هستند، بنابراین از از دست دادن آب پوست شما جلوگیری می‌کنند و نیازی به استفاده مجدد ندارید زیرا به سرعت جذب نمی‌شوند. چسبناک هستند و به سختی روی پوست شما پخش می‌شوند، به خصوص در نواحی پر مو.

پمادها بسیار مرطوب هستند و بهترین نرم کننده برای پوست‌های خیلی خشک یا ضخیم می‌باشند. بیشتر پمادها هیچ گونه مواد نگهدارنده‌ای ندارند، بنابراین پوست شما کمتر به آن واکنش بد نشان می‌دهد. شما نباید آنها را روی پوستی که مایعات ترشح می‌کند یا گریه می‌کند استفاده کنید.

کرم‌ها

کرم‌ها تعادل روغن و آب دارند. این باعث می‌شود که آنها به راحتی روی پوست شما پخش شوند، اما رطوبت کمتری نسبت به پماد دارند. آنها روغن کافی برای به دام انداختن آب در پوست شما دارند، اما کمتر چرب و کثیف هستند. همچنین سبک‌تر و راحت تر از پمادها هستند که استفاده از آنها را در طول روز خوب می‌کند. کرم‌ها همچنین نسبت به لوسیون‌ها سنگین‌تر و مرطوب کننده‌تر هستند، که آنها را برای استفاده در شب نیز مناسب می‌کند.

لوسیون‌ها

لوسیون‌ها عمدتاً آب با مقدار کمی روغن هستند. آنها کمترین رطوبت را در بین سه نوع نرم کننده دارند. از آنجایی که آنها مایع هستند، به راحتی روی پوست سر و سایر نواحی بدن که پر مو هستند پخش می‌شوند.

این نوع نرم کننده برای استفاده در روز خوب است زیرا نازک هستند و به راحتی اعمال می‌شوند. اما باید بیشتر از لوسیون‌ها استفاده کنید زیرا پوست شما به سرعت آنها را جذب می‌کند. بیشتر لوسیون‌ها حاوی مواد نگهدارنده می‌باشند، بنابراین به احتمال زیاد پوست شما واکنش بدی به آنها نشان می‌دهد. قبل از اینکه از یک لوسیون جدید استفاده کنید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنش نامطلوب نداشته باشید. می‌توانید از لوسیون روی پوستی که مایع ترشح می‌کند یا گریه می‌کند استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز