انواع قارچ پوستی(بخش دوم)

انواع قارچ پوستی(بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

انواع قارچ پوستی(بخش دوم)

مدیریت و درمان

قارچ پوست چگونه درمان می‌شود؟

درمان قارچ پوستی شامل موارد زیر است:
• کرم‌های ضد قارچ که بسیاری از آنها بدون نسخه در دسترس هستند.
• داروهای تجویزی قوی‌تر، که ممکن است سریع‌تر عمل کنند.
• داروهای خوراکی، اگر عفونت قارچی شدید باشد.

آیا می توانم بثورات قارچی را در خانه درمان کنم؟

برای پزشک شما مهم است که بثورات را ببیند، به خصوص اگر این اولین بار است که راش ظاهر می‌شود. پزشک شما می‌تواند آن را تشخیص دهد و بهترین اقدام برای درمان آن را مورد بحث قرار دهد. درمان بثورات قارچی با کرم ضد خارش حاوی استروئید ممکن است عفونت را بدتر و درمان آن را دشوارتر کند.

جلوگیری

چگونه می‌توانم از بثورات قارچی جلوگیری کنم؟

در برخی از افراد، بثورات قارچی حتی پس از درمان عود می‌کنند. عفونت‌های مکرر ممکن است به دلیل ژنتیک باشد، شما ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به این عفونت‌ها باشید. این مراحل می‌توانند در وهله اول به جلوگیری از عود یا ایجاد بثورات کمک کنند:

بهداشت خوب پا

• جوراب خود را عوض کنید و پاهای خود را مرتب بشویید. از کفش‌های پلاستیکی که تنفس نمی‌کنند اجتناب کنید.
• با پای برهنه راه نروید، به خصوص در مکان‌هایی که ممکن است خیس باشند، مانند دوش سالن بدنسازی و رختکن.
• هنگام کوتاه کردن ناخن‌های پا، مستقیماً از روی ناخن کوتاه کنید. اگر ناخن فرو رفته‌ای دارید، ممکن است نیاز باشد برای مراقبت از آن به متخصص پا مراجعه کنید. و اگر عفونت قارچی ناخن دارید، از همان ناخن گیر برای ناخن‌های سالم و ناخن‌های آلوده استفاده نکنید.

خرید محصولات مراقبت از پوست

انواع قارچ پوستی(بخش دوم)

استفاده صحیح از دارو

• اگر پزشک شما کرمی را تجویز کرده است (یا به شما توصیه کرده است که از کرم بدون نسخه استفاده کنید)، تا زمانی که دستور داده است از دارو استفاده کنید. حتی پس از اینکه دیگر نمی‌توانید بثورات را ببینید، عفونت قارچی ممکن است همچنان وجود داشته باشد، بنابراین تا زمانی که ارائه دهنده شما توصیه کرده است، کرم را ادامه دهید.
• پزشک شما ممکن است یک دوره درمانی را برای همه اعضای خانواده شما توصیه کند. اغلب، افرادی که با هم زندگی می‌کنند می‌توانند عفونت را به یکدیگر منتقل کنند. درمان همه کمک می‌کند تا مطمئن شوید که عفونت واقعاً از بین رفته است.
• با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید از کرم ضد قارچ به طور مرتب روی پاها و ناخن‌های خود استفاده کنید تا از عفونت جلوگیری کنید صحبت کنید.
• استفاده روزانه از پودر ضد قارچ در کفش‌هایتان ممکن است به پیشگیری از بیماری پای ورزشکار کمک کند.

خرید محصولات ترمیم کننده پوست

چه مدت بثورات پوستی خواهم داشت؟

مدت زمانی که درمان طول می‌کشد تا اثر کند می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. معمولاً چند روز تا چند هفته طول می‌کشد تا رفع شود. اما عفونت قارچی ممکن است عود کند. با پزشک خود در مورد اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از بازگشت عفونت انجام دهید، صحبت کنید.

چه زمانی در مورد بثورات پوستی باید به پزشک مراجعه کنم؟

بیشتر بثورات جدی نیستند. اما اگر تغییرات پوستی دارید، همیشه ایده خوبی است که به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما می‌تواند یک دوره درمانی را برای کمک به احساس بهتر و تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کند.
در صورت بروز موارد زیر، با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس بروید:
• سراسر بدن شماست
• به طور ناگهانی شروع می شود و به سرعت پخش می‌شود
• دردناک، تاول دار یا عفونی است
• همراه با تب اتفاق می‌افتد

یادداشت آخر

بثورات پوستی قارچی می‌توانند ناراحت کننده و خارش دار باشند، اما قابل درمان هستند. در صورت مشاهده هرگونه جوش یا تغییر در پوست خود به پزشک مراجعه کنید. به طور معمول، یک دوره از کرم‌های ضد قارچ (چه با نسخه یا چه بدون نسخه) بثورات را از بین می‌برد و خارش را تسکین می‌دهد. پزشک شما همچنین می‌تواند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از عود راش شما را راهنمایی نماید.

مطالب کاملتر در مقاله قبلی

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز