انتخاب مرطوب کننده مناسب

انتخاب مرطوب کننده مناسب

در این مطلب میخوانید :

انتخاب مرطوب کننده مناسب

وقتی هوای سرد و خشک بیرون با گرمای گرم و خشک داخل خانه جفت می شود، شرایطی شبیه صحرا به وجود می‌آید. برای اکثر افراد، خشکی پوست را می‌توان به راحتی با تنظیم روتین مرطوب کننده آنها برطرف کرد. اما با صدها گزینه محصول، از کجا شروع می‌کنید؟ برای کمک به شما در تصمیم گیری، بهترین مرطوب کننده را برای هر نوع پوست بررسی می‌کنیم.

ابتدا گزینه‌های نرم کننده خود را بشناسید

قطعاً یک مرطوب کننده برای همه انواع پوست وجود ندارد. در عوض، مرطوب کننده‌ای که با وارد کردن رطوبت به پوست و همچنین جلوگیری از خروج آب از پوست کار می‌کند می‌تواند شامل محصولات مختلفی از جمله لوسیون‌ها، ژل‌ها، کرم‌ها و پمادها شود. تفاوت‌های ظریفی بین آنها وجود دارد. ژل اغلب بر پایه آب است و نسبت به لوسیون روی پوست احساس سبکی بیشتری دارد. یک کرم غلیظ تر است و محتوای روغن بیشتری نسبت به لوسیون و ژل دارد و باعث آبرسانی بیشتر می‌شود. پماد غلیظ‌‌ترین مرطوب کننده است که آن را در درمان خشکی پوست موثرتر می‌کند. نرم کننده‌های موجود در این مرطوب کننده‌ها پوست شما را نرم و صاف نگه می‌دارند.

نوع پوست خود را بشناسید

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای شما بستگی به نوع پوست و شدت خشکی شما دارد. پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب، پوست خشک و چرب ترکیبی. برای اطلاع دقیق از نوع پوست خود بهتراست که به یک متخصص مراجعه پوست کنید.

انتخاب مرطوب کننده مناسب

نحوه استفاده

بلافاصله پس از خروج از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید: وقتی پوست شما مرطوب است، کرم‌ها و پمادهای ضخیم تر به راحتی پخش می‌شوند و مرطوب کننده موثرتر است زیرا آب را در پوست نگه می‌دارد و از تبخیر آن جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از هدر رفتن آب، بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، مرطوب‌کننده را به پوست خود بزنید.

به پوست خود توجه کنید: داشتن یک روال مراقبت از پوست بسیار خوب است، اما تغییر آن در برخی موارد، مانند تنظیم برای فصل‌های مختلف، مهم است. گفتنی است، در مورد محصولات جدیدی که انتخاب می‌کنید مراقب باشید. از مصرف محصولات حاوی الکل، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و معطر خودداری کنید تا به پوست شما کمک کند روغن طبیعی خود را حفظ کند.

به مواد خاصی توجه کنید: به دنبال چیزهایی مانند سرامیدها باشید که مولکول‌های لیپیدی مومی هستند که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند و اسید هیالورونیک که همچنین به دلیل مرطوب کنندگی شدیدش معروف است. از وسایلی که دارای عطر هستند اجتناب کنید، زیرا ممکن است برای پوست خشک تحریک کننده باشند. و برای افرادی که پوست حساس دارند، از محصولات مراقبت از پوست ارگانیک دوری کنند، زیرا بسیاری از مواد تشکیل دهنده می‌توانند آلرژی را تشدید کنند.

از انجام دادن آن بپرهیزید

محافظت در برابر آفتاب را فراموش نکنید: نور خورشید و سایر انواع نور در تمام سال باعث آسیب می‌شود. محافظت از پوست در برابر نور خورشید با جستجوی سایه در مواقع مناسب، پوشیدن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر، باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد، صرف نظر از اینکه رنگ پوست شما چقدر تیره یا روشن است. علاوه بر محافظت در برابر سرطان پوست، ضد آفتاب درمان شماره 1 ضد پیری است.

لایه برداری: مردم اغلب این اشتباه را مرتکب می‌شوند که در زمستان پوست خشک را لایه برداری می‌کنند و رطوبت آن را بیشتر از بین می‌برند. لایه برداری بیش از حد باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست و در نهایت استفاده مداوم از مرطوب کننده می‌شود که در نهایت باعث ایجاد جوش و حساسیت در پوست می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز