اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان

اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان

در این مطلب میخوانید :

اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان

بهداشت ناحیه تناسلی موضوعی بسیار مهم است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است و آگاهی عموم مردم در مورد آن کم است. یا اینکه توجه زیادی به آن نمی‌شود. در این مطلب نگاهمان را وسیع تر می‌کنیم و بطور کلی اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان را مطرح می‌کنیم.

اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان

درست مثل موضوع قاعدگی بسیاری از زنان از گفتگو یا به اشتراک گذاشتن نکاتی در مورد چگونگی رعایت بهداشت ناحیه تناسلی خودداری می‌کنند. اما این موضوع آنقدر مهم است که باید اطلاع رسانی‌های مکفی در مورد آن انجام شود تا سلامت جامعه بانوان را شاهد باشیم. چند قانون اساسی بهداشت واژن وجود دارد که هر خانمی در هر سنی که باشد باید در مورد آنها بداند! در اینجا به این اصول اشاره می‌کنیم:

خشک کردن ناحیه واژن پس از آبکشی

خشک نکردن واژن پس از ادرار و آبکشی با آب باعث خیس شدن لباس زیر می‌شود، که نه تنها می‌تواند منجر به بوی بد شود، بلکه شما را در معرض خطر عفونت واژن قرار می‌دهد. از این رو، همیشه توصیه می‌شود که محل ناحیه واژن را با استفاده از دستمال توالت خشک کنید تا لباس زیر همیشه خشک باشد.

تعویض به موقع نوار بهداشتی

زنانی که در دوره قاعدگی جریان خون طبیعی دارند، باید هر چهار الی شش ساعت نوار بهداشتی شان را عوض کنند. همین مورد برای روزهای پایانی قاعدگی که جریان خون کمی دارید نیز صدق می‌کند. با این حال، اگر خونریزی شدید در دوران قاعدگی دارید، تعویض نوار بهداشتی هر 3-4 ساعت یک امر ضروری است. اگر از تامپون استفاده می‌کنید، هر شش ساعت یکبار آن را تعویض کنید.

اگر نوار بهداشتی یا تامپون برای مدت طولانی تعویض نشود، می‌تواند منجر به جوش‌های پوستی و بوی بد شود. در موارد خاص، همچنین می‌تواند شما را در معرض خطر عفونت قرار دهد. همچنین، برخی از خانم‌ها تمایل به استفاده از پدهای پارچه‌ای قابل استفاده مجدد دارند که لازم است قبل از استفاده، آنها را به خوبی شسته و خشک کرد.

استفاده از ژل بهداشتی بانوان به جای صابون

ناحیه تناسلی نیاز به شستشوی روزانه با شوینده ندارد. اما این کار باید در هر بار حمام رفتن انجام شود. بطور متوسط 3 روز در هفته استفاده از ژل بهداشتی بانوان ضروری است. بسیاری از خانم‌ها از صابون برای شستشوی ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند. اما این کار اشتباه است. چرا که صابون به دلیل PH بالایی که دارد منجر به خشکی در این ناحیه و بروز مشکلاتی می‌شود. همچنین تعادل PH ناحیه واژن را به هم می‌زند و از PH طبیعی آن دور می‌کند. علاوه بر این، به دلیل وجود سورفاکتانت‌های زیاد و شویندگی قوی صابون‌ها، باکتری‌های مفید ناحیه واژن از بین می‌رود و بعد از مدتی، مشکلاتی مانند عفونت و خارش بروز می‌کند.

اصول رعایت بهداشت ناحیه تناسلی بانوان

از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید

متخصصان زنان توصیه می‌کنند که باید در لباس زیر از پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه استفاده کنید. این توصیه به این دلیل است که پوشیدن لباس‌های تنگ و ساخته شده از پارچه‌های مصنوعی به دلیل کاهش گردش هوا باعث تعریق می‌شود. تعریق زیاد و رطوبت می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها شود و باعث عفونت واژن شود. برای مدت طولانی از استفاده از شلوار چرمی و تنگ خودداری کنید. همچنین، پس از تمرین یا ورزش یا هر فعالیتی که ممکن است عرق کنید، لباس زیر خود را عوض کنید.

معرفی ژل بهداشتی بانوان الی ژن

برند الی ژن در راستای برطرف کردن نیاز خانم‌ها به یک محصول شوینده بهداشتی بانوان، دو محصول برای گروه‌های مختلف بانوان ارائه داده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

ژل شستشوی بانوان

ژل فم واش الی ژن با استفاده از اسید لاکتیک pH منطقه را تنظیم می‌کند. تثبیت pH اسیدی محیط واژن، از رشد باکتری‌های مضر جلوگیری کرده و سبب رشد باکتری‌های مفید لاکتو باسیل می‌گردد. همچنین اسید لاکتیک یکی از اجزای طبیعی فاکتور مرطوب کننده پوست (NMF) است که به حفظ رطوبت این ناحیه کمک به سزایی می‌کند. اسید لاکتیک همچنین خواص لطافت بخش و مرطوب کنندگی دارد و باعث خوشبو شدن واژن می‌شود. ژل بهداشتی بانوان الی ژن مخصوص دوشیزگان و خانم‌های جوان متاهل می‌باشد.

ژل شستشوی بانوان خانم‌های یائسه. این محصول متناسب با شرایط خانم‌های یائسه فرموله شده است و یک محصول تخصصی و مفید برای خانمها یائسه می‌باشد. PH این محصول متناسب با PH ناحیه واژن خانم‌های یائسه تنظیم شده است. دارای قدرت پاک کنندگی مناسب بدون از بین بردن باکتری‌های مفید ناحیه است. همچنین به دلیل ترکیبات رطوبت رسان، از خشکی ناحیه جلوگیری می‌کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز