ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه(بخش اول)

ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه(بخش اول)

ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه در ابتدا شاید خیلی معنا دار نباشد. اما جوش و آکنه‌های پوستی ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی افراد دارند. به طور مثال افرادی که بیش از حد معمول محصولات لبنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض آکنه‌های پوستی قرار می‌گیرند. آکنه یک بیماری شایع پوستی است که تقریبا 10 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عوامل بسیاری منجر به بروز آکنه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به تولید سبوم (چربی پوست) و کراتین، باکتری‌های مسبب آکنه، هورمون‌ها، منافذ مسدود شده پوست، و التهاب اشاره کرد. پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که رژیم غذایی می‌تواند نقش چشمگیری در بروز آکنه داشته باشد. در ادامه با چند ماده غذایی که می‌توانند موجب آکنه شوند بیشتر آشنا می‌شویم.

خرید محصولات مناسب پوست چرب و آکنه‌دار

غلات و قندهای تصفیه شده

افراد مبتلا به آکنه نسبت به افرادی که دارای آکنه کم یا فاقد آن هستند، به مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده بیشتر تمایل دارند. از مواد غذایی سرشار از کربوهیدارت‌های تصفیه شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نان، کراکرها، غلات صبحانه، یا دسرهایی تهیه شده از آرد سفید
پاستاهای تهیه شده از آرد سفید
برنج سفید و نودل برنج
نوشابه‌های گازدار و دیگر نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر
شیرین کننده‌هایی مانند نیشکر، شیره افرا، عسل یا آگوا

ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه(بخش اول)

کربوهیدارت‌های تصفیه شده به سرعت در جریان خون جذب می‌شوند، که این شرایط موجب افزایش سریع و ناگهانی قند خون می‌شود. هنگامی که قند خون افزایش می‌یابد، سطوح انسولین نیز افزایش می‌یابد تا قند خون را از جریان خون خارج کرده و وارد سلول‌ها کند.

با این وجود، سطوح بالای انسولین برای افراد مبتلا به آکنه خوب نیست. انسولین هورمون‌های آندروژن را فعال‌تر می‌سازد. این شرایط به توسعه آکنه در نتیجه رشد سریع‌تر سلول‌های پوست و افزایش تولید سبوم منجر می‌شود. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی کم کلسیم که قند خون یا سطوح انسولین را به طور قابل توجهی افزایش نمی‌دهند با کاهش شدت آکنه پیوند خورده‌اند.

آکنه سری کرم لایه بردار الی ژن

این محصول برای انواع پوست به خصوص پوست‌های چرب و جوش‌ دار، پوست‌های مستعد جوش و از بین بردن لک حاصل از جوش مناسب است. این کرم از ترکیباتی نظیر عصاره شیرین بیان، روغن همیشه بهار، گلایکولیک اسید مایع، اسید سالیسیلیک، رتینول پالمیتات ویتامین A، لاکتیک اسید، روی پیرولیدون کربوکسیلات تشکیل شده است.

برای اطلاع از مواد غذایی مرتبط با آکنه صورت مقاله بعدی را مطالعه نمائید تا با یکی دیگر از محصولات درمان آکنه صورت الی‌ژن آشنا شوید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز