آیا پوست سر چرب و موهای خشکی دارید؟

آیا پوست سر چرب و موهای خشکی دارید؟

در این مطلب میخوانید :

آیا پوست سر چرب و موهای خشکی دارید؟

اگر موهای شما در جلو وز، در کف سر چرب، در ساقه خشک و در سرتاسر آسیب دیده است، ممکن است به سختی از یک روال مراقبت از مو که واقعا کار می‌کند، استفاده کنید. به طور سنتی، مراقبت از مو بر اساس بافت و جنس مو به دسته‌هایی دسته‌بندی می‌شد، مانند خشک، چرب یا مستعد شوره. موی ترکیبی به معنای داشتن شرایط متفاوت در قسمت‌های مختلف مو است. ممکن است چندین محرک وجود داشته باشد که منجر به این وضعیت ترکیبی شود. هر فردی دغدغه‌های منحصربه‌ فردی برای مو دارد و نیاز به مراقبت ویژه دارد. داشتن موهای ترکیبی به معنای مراقبت از آن با ترکیبی است که متناسب با شرایط و جنس مو باشد. استفاده از محصولات مناسب برای متعادل کردن پوست سر و وضعیت مو با محصولات مختلف برای نواحی مختلف به رفع نگرانی های متعدد کمک می کند.

قرار گرفتن مو در معرض رنگ، حالت دادن با گرما، آلودگی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید می تواند تأثیر زیادی بر وضعیت مو داشته باشد و برخی از قسمت‌های آن را خشک، وز یا مستعد شکستگی کند. علاوه بر این، استرس که می‌تواند باعث چرب‌تر شدن ریشه‌ها به دلیل سطوح بالاتر کورتیزول شود، یا تغییر در رژیم غذایی (که می‌تواند باعث شوره سر یا خارش پوست سر شود)، می‌تواند تفاوت‌هایی را که قبلاً در مو دیده شده بود تشدید کند.

ریشه‌های روغنی و ساقه‌های خشک

درست مانند صورت شما، تولید بیش از حد سبوم می تواند باعث شود پوست سر بیش از حد معمول چرب شود، که می تواند تحت تاثیر عوامل هورمونی، رژیم غذایی و محیطی قرار گیرد. ریشه‌های چرب و ساقه‌های خشک بیشتر در افرادی دیده می شود که موهای نازکی دارند. وقتی موهای ظریفی دارید، هر تار مو فضای کمتری روی پوست سر می‌گیرد. این به این معنی است که غدد چربی بیشتری برای هر ناحیه وجود دارد که می تواند پوست سر را چرب‌تر و چسبنده‌تر کند.

زمانی که نواحی خاصی از مو چندین بار تحت پردازش شیمیایی قرار می‌گیرند یا بیش از حد طولانی رشد می‌کنند، لایه بالایی مو که بیش از حد در معرض محیط قرار می‌گیرد می‌تواند منجر به خشکی، وز و شکننده شدن انتهای مو شود. پیشنهاد می‌شود که به طور منظم موها را با آب خنک بشویید، روی پوست سر تمرکز کنید و فقط در قسمت بالای سر کف کنید.

آیا پوست سر چرب و موهای خشکی دارید؟

موهای چرب و پوست سر مستعد شوره

هنگامی که موها به دلیل خشکی پوست سر مستعد شوره هستند، استفاده از عوامل ضدالتهابی مانند آلوئه ورا و سایر شامپوهای ملایم می تواند به آرام کردن پوست سر کمک کند، بنابراین از ایجاد پوسته پوسته جلوگیری می کند. استفاده نادرست و حذف محصولات مراقبت و حالت‌دهنده می‌تواند منجر به تجمعی شود که باعث ریزش موهای شماشود. و هنگامی که موهای خود را به طور منظم تمیز نمی‌کنید، این تجمع می‌تواند باعث افزایش تولید روغن شود که غذای اضافی برای قارچ‌های ایجاد کننده شوره سر است. بر خلاف تصور رایج، پوسته های چسبنده یا درماتیت سبورئیک می تواند به دلیل چربی اضافی به جای خشکی باشد، بنابراین استفاده از محصولات کاهش دهنده روغن ممکن است مناسب باشد. برای حل این مشکل، استفاده از شامپوی ضد شوره بدون سولفات و پارابن را برای تمیز کردن پوست سر پیشنهاد می‌کنیم. برس زدن موها بسیار مهم است، زیرا این کار باعث توزیع متعادل روغن از بالا به پایین می شود.

ساقه‌های آسیب دیده و ریشه های روغنی

درمان‌های شیمیایی بیش از حد می تواند منجر به ساییدگی و پارگی لایه بالایی موهای شما شود. به علاوه، استفاده بیش از حد از محصولات برای مراقبت از موهای تحت درمان با مواد شیمیایی می‌تواند منجر به ایجاد ریشه‌های چرب شود. حالت دادن با گرمای بیش از حد بر روی بخش‌هایی از مو (به‌خصوص اگر از اتوی مو برای صاف کردن خط مو یا ناحیه فرق سر استفاده می‌کنید) می‌تواند تا حدودی به موهای شما آسیب برساند.
برای ترمیم موهای آسیب دیده خود، درمان‌های کراتینه سازی را انتخاب کنید و با شامپوهای تقویت کننده روی تقویت ساقه و در عین حال تمیز کردن عمیق پوست سر تمرکز کنید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز