آیا مواد آرایشی باعث تشدید آکنه می‌شود؟

آیا مواد آرایشی باعث تشدید آکنه می‌شود؟

در این مطلب میخوانید :

آیا مواد آرایشی باعث تشدید آکنه می‌شود؟

ممکن است از آکنه عصبانی باشید و به سرعت برروی گوگل سرچ کنید بهترین روش ها برای درمان آکنه. شما آنقدر از آکنه خود خجالت زده اید که از رفتن به جایی و بدون آرایش خودداری می کنید ، همچنین نگران این هستید که امروز با آرایش ممکن است بتوانید بیرون بروید ولی فردا حتی بیشتر از این با آکنه سر و کار دارید و دیگر حتی نمی توانید پای خود را از خانه بیرون بگذارید. بنابراین آیا آرایش می تواند آکنه شما را بدتر کند؟ و اگر چنین است ، بهترین روش درمان آکنه چیست؟

آیا آرایش آکنه را بدتر می کند؟

بسیاری از آرایشگران به شما خواهند گفت كه از آرایش باید برای ارتقا بهترین ویژگی های شما استفاده شود ، نه اینكه عیب های برداشت شده خود را پنهان كنید. گفتن این نکته آسان است که شما بوم صورت شفاف و درخشانی داشته باشید. اما برای ما که بهترین درمان جوش را پیدا نکرده ایم ، آرایش ممکن است تنها درمان باشد.

متاسفانه ، آرایش می تواند باعث ایجاد آکنه شود و ممکن است جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، جوش و التهاب را بدتر کند. مانند سایر محصولات غیر پاک کننده که روی پوست قرار می گیرد ، آرایش می تواند منافذ پوست را مسدود کند. نواحی مستعد چربی مانند پیشانی ، بینی یا چانه حساس هستند ، به خصوص هنگامی که از مواد مخدر یا پودر اضافی برای پوشاندن آنها استفاده می شود.

این به تأثیری که آرایش روی پوست و آکنه شما دارد بستگی دارد. اگر تأثیرات آرایش زیاد نیست و شما مایل نیستید از محصولات صورت خود چشم پوشی کنید ، حداقل در مورد آنچه خریداری می کنید هوشیار باشید. بهترین روش انتخاب آرایش با عنوان “غیر دارویی” است. محصولات غیرپزشکی کمتر منافذ را مسدود می کنند ، که می تواند باعث کاهش تجمع روغن و باکتری های منجر به آکنه ، التهاب و جوش شود.

آیا مواد آرایشی باعث تشدید آکنه می‌شود؟

همچنین باید مراقب موادی باشید که ممکن است آکنه شما را بدتر کنند. محصولاتی که دارای رایحه هستند ممکن است پوست شما را تحریک کرده و یا واکنش آلرژیک ایجاد کنند. بهتر است آرایش “ضد حساسیت” و “بدون عطر” را جستجو کنید. اگر درباره تأثیراتی که ممکن است مواد منفرد بر نوع پوست شما داشته باشد مطمئن نیستید ، می توانید برای پیشنهادات اضافی در مورد استفاده از آرایش که در درمان آکنه تداخل ایجاد نکند ، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

بهترین محصولات درمان آکنه برای شخصی که آرایش می کند چیست؟

بهترین راه برای پوشاندن جوش ها یافتن بهترین محصولات درمان و پیشگیری از آکنه برای پوست شما است. اگر ارتباط واضحی بین آرایش و آکنه مشاهده کردید ، ممکن است مجبور شوید از محصولات آرایشی خودداری کنید و درمان های جداگانه آکنه یا کیت های درمان آکنه را انتخاب کنید. بهترین راه حل های درمان آکنه با استفاده از بنزوئیل پروکساید پوست شما را پاک می کند تا باکتری های ساکن در اعماق منافذ و اسید سالیسیلیک را از بین ببرند و دیواره های فولیکول را لایه برداری کنند.

از آنجا که برخی از محصولات درمانی آکنه به دلیل پاک شدن جوش ها و جلوگیری از ایجاد جای زخم ، پوست را خشک می کنند ، این کیت های درمان آکنه اغلب شامل یک مرطوب کننده ملایم برای تسکین و آبرسانی سلول های پوست هستند. چنین محلول های درمانی آکنه ممکن است حاوی عصاره آلوئه و بابونه باشد. در جستجوی بهترین روش درمانی آکنه به دنبال این مواد باشید ، اما همچنین به محصولاتی که برای پوست شما مناسب هستند نیز توجه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز