آیا بوی بد واژن طبیعی است ؟

آیا بوی بد واژن طبیعی است ؟

در این مطلب میخوانید :

آیا بوی بد واژن طبیعی است ؟

بوی غیر معمول واژن هر از گاهی اتفاق می افتد. حتی زمانی که به خوبی از بدن و واژن خود مراقبت می کنید ، ممکن است بوهای ناآشنایی را تجربه کنید. چیزی که طبیعی نیست بوهای مداوم یا قوی است. اگر بوی واژن خود را غیرطبیعی می دانید ، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: چه چیزی طبیعی است؟ واژن ها بوی طبیعی دارند و بوی هر زن متفاوت است.

رایحه معمولی واژن سالم را می توان به عنوان “مشکی” یا “گوشتی” توصیف کرد. چرخه قاعدگی ممکن است برای چند روز بوی کمی “بدی” ایجاد کند. مقاربت ممکن است بوی موقت را تغییر دهد. واژن شما به طور طبیعی خود را تمیز می کند. اگر واژن خود را به حال خود رها کنید ، به طور طبیعی می تواند PH سالم را حفظ کرده و باکتری های ناسالم را دور نگه دارد.

اما اگر متوجه تفاوت شدید در بوی خود شوید ، ممکن است نشانه ای از یک مشکل احتمالی را تجربه کنید. بوهای قوی ، خارش و سوزش و ترشحات غیر معمول همه نشانه هایی هستند که نشان می دهد چیزی غیر از بوی غیر معمول واژن دارید.

نکاتی برای جلوگیری از بوی بد در آینده

پس از از بین بردن بوی غیر معمول واژن ، این نکات را در نظر داشته باشید تا بعداً از مشکل دیگری جلوگیری کنید:

پروبیوتیک ها را در نظر بگیرید : پروبیوتیک ها ، که باکتری های مفید برای شما هستند ، می توانند به حفظ تعادل pH واژن شما کمک کنند. غذاهای غنی از پروبیوتیک شامل ماست ، کامبوچا و کلم ترش پاستوریزه نیستند.
رژیم غذایی سالمی داشته باشید : هدف خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی. رژیم غذایی متعادل بدن سالم ایجاد می کند و این شامل واژن شما نیز می شود.
هیدراته بمانید : نوشیدن مقدار زیادی آب برای بیشتر از پوست شما مفید است. همچنین می تواند با تشویق عرق سالم و ترشح مایعات به سلامت کلی واژن شما کمک کند .
از دوش و اسکراب خودداری کنید : ممکن است فکر کنید آنها به از بین بردن باکتری های بد کمک می کنند ، اما باکتری های خوب را نیز از بین می برند. اجازه دهید بدن شما نسبت باکتری ها را بررسی کند و از این شستشوهای غیر طبیعی صرف نظر کنید.
ناحیه تناسلی خود را قبل و بعد از مقاربت شستشو دهید : رابطه جنسی باکتری ها و همچنین مواد خارجی مانند روان کننده و اسپرم کش کاندوم را وارد واژن شما می کند. قبل و بعد از رابطه جنسی بشویید تا سطح باکتری های طبیعی حفظ شود.
لباس های تنگ را جدا کنید : لباس های بسیار تنگ اجازه نمی دهند واژن و کشاله ران شما تنفس کنند. دریافت اکسیژن زیاد برای سلامت واژن ضروری است.
شورت نخی بپوشید : شورت های پنبه ای رطوبت اضافی ناشی از تعریق یا ترشحات را دفع می کنند. پارچه های مصنوعی در این مورد خوب نیستند.

آیا بوی بد واژن طبیعی است ؟

زمان مراجعه به پزشک

اگر این بو با علائم غیر معمول همراه است ، باید از درمان خانگی صرف نظر کنید و با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال ، اگر بوی واژن شما قوی تر از حد معمول است و به نظر می رسد قوی تر می شود ، ممکن است به وقت ملاقات با پزشک خود نیاز داشته باشید.

بوی بد نشان دهنده عفونت واژن است. این بوها می توانند نشانه مشکلی باشند که بهبود نمی یابد. ممکن است برای تجویز دارو یا درمان دارویی به پزشک خود نیاز داشته باشید. شما نمی خواهید درمان را به تأخیر بیندازید. عفونت درمان نشده می تواند بر توانایی شما برای باردار شدن در مراحل بعدی زندگی تأثیر بگذارد. برخی از ترشحات واژن طبیعی است. اگر متوجه افزایش ترشحات شدید یا اینکه مایعات دیگر سفید یا شفاف نیستند ، ممکن است دچار عفونت شده باشید .

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز