آیا استفاده از ضد آفتاب در منزل لازم است؟

آیا استفاده از ضد آفتاب در منزل لازم است؟

در این مطلب میخوانید :

آیا استفاده از ضد آفتاب در منزل لازم است؟

چند نکته وجود دارد که اکثر مردم درست می دانند: ضد آفتاب نیز یک امر ضروری است. آفتاب دلیل اصلی ایجاد چین و چروک است ، با ده ها مطالعه که تأثیر آن را اثبات می کنند ، با اشاره به اینکه بسیاری از افراد ممکن است در طول سال ضد آفتاب استفاده کنند یا نکنند ، صرف وقت گذراندن در داخل یا خارج ، اما یکی از این موارد است ، مهمترین کارهایی که می توانید برای پوست خود انجام دهید استفاده از ضد آفتاب است.

مهم نیست که رنگ پوست شما چیست ، استفاده از ضد آفتاب در تمام طول سال از آسیب پوست در برابر اشعه UV جلوگیری می کند ، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، اشعه خورشید می تواند در روزهای ابری ، هنگامی که هوا سرد و بارانی است و حتی از طریق پنجره ها می تواند عبور می کند ، بنابراین مهم این است که از SPF استفاده کنید.

البته ، اگر هنوز هم با توجه به نیاز به SPF همیشگی معتقد نیستید، ما در ابتدا توضیح خواهیم داد که چرا استفاده از ضد آفتاب در بیرون و داخل بسیار ضروری است.

آیا لازم است از کرم ضد آفتاب در محیط داخلی استفاده کنید؟

پاسخ کوتاه بله است. اشعه UV می تواند از پنجره های شیشه ای عبور کند. به همین دلیل ، استفاده از SPF در داخل خانه و همچنین اتومبیل مهم است. در حقیقت ، اکثریت اتفاق پیری توسط اشعه ماورا بنفش هنگام رانندگی اتفاق می افتد.

آیا استفاده از ضد آفتاب در منزل لازم است؟

پنجره های شیشه ای اشعه UVB را فیلتر می كنند ، اما اشعه UVA هنوز هم می تواند از طریق پنجره ها نفوذ كند كه برای پوست شما مضر است. اشعه UVA در واقع به لایه عمیق تری از پوست نفوذ می کند و در نتیجه آسیب بیشتری نسبت به اشعه UVB دارد. در واقع ، اشعه UVA دلیل اصلی افزایش رنگدانه ، سرطان پوست و پیری زودرس است. همه اینها را مطرح کردیم چرا که حتی اگر شما قصد دارید یک روز کامل را در خانه سپری کنید ، با استفاده از SPF برنامه مراقبت از پوست خود را پیش ببرید.

آیا ضد آفتاب از نور آبی محافظت می کند؟

در حالی که همه ضد آفتاب ها در برابر نور آبی ، معروف به نور ساطع شده از صفحه نمایش (اعم از تلفن ، لپ تاپ یا تلویزیون شما) محافظت نمی کنند ، آنهایی که با اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم فرموله می شوند توانایی مقابله با آن را دارند. در حقیقت ، طبق یک آزمایش بالینی منتشر شده ، محققان دریافتند که ضد آفتاب های حاوی میکرو ریز دی اکسید تیتانیوم در مقایسه با SPF های دیگر در آزمایش ، محافظت قابل توجهی بیشتری در برابر اشعه UVA و نور آبی دارند.

سوال اینکه دی اکسید تیتانیوم چیست؟ دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هم مواد معدنی هستند که ضد آفتاب های فیزیکی را تشکیل می دهند. به عنوان یک ماده تازه کننده ، ضد آفتاب های فیزیکی در بالای پوست می نشینند و برای محافظت از نفوذ آسیب رساننده ، از سطح آن نور می گیرند ، در حالی که ضد آفتاب های شیمیایی نور را به سمت داخل می کشند در صورتی که با جذب اشعه ها هنوز محافظت می کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز