آنچه درباره میلیا باید بدانیم

آنچه درباره میلیا باید بدانیم

در این مطلب میخوانید :

آنچه درباره میلیا باید بدانیم

میلیا برجستگی‌های کوچکی هستند که از کراتین تشکیل شده‌اند که در زیر پوست به دام افتاده‌اند. یک ضایعه میلیوم نامیده می‌شود که می‌توانند در هر جایی ظاهر شوند اما تمایل دارند در اطراف یا زیر چشم ایجاد شوند. میلیا اغلب در نوزادان تازه متولد شده رخ می‌دهد، اگرچه در کودکان و بزرگسالان نیز رخ می‌دهد. اشتباه گرفتن میلیا با لکه‌های آکنه شایان است.

برای برخی افراد، از جمله نوزادان، ممکن است خود به خود از بین بروند، در حالی که برداشتن آن ممکن است برای دیگران ضروری باشد. هنگامی که میلیا به چشم نزدیک است، ممکن است نیاز به توجه ویژه‌ای داشته باشد تا به بینایی فرد آسیب نرسد. حال در این مقاله، در مورد میلیا زیر چشم، از جمله علل آن و درمان‌های احتمالی صحبت می‌کنیم؛ همراه ما باشید.

میلیا زیر چشم چیست؟

میلیا لکه‌های کوچک یا کیست‌هایی هستند که در زیر پوست ظاهر می‌شوند. برخی از مردم ممکن است آنها را “لکه‌های شیری” بنامند. آنها معمولاً سفید، زرد یا همرنگ پوست افراد هستند. میلیا نوعی آکنه نیست، اگرچه بسیاری از افراد در ابتدا آن را با لکه‌های آکنه یا جوش اشتباه می‌گیرند . آنها می‌توانند در نواحی دیگر بدن ظاهر شوند، اما در بزرگسالان، ممکن است در اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، پیشانی و اندام تناسلی ظاهر شود.

آنچه درباره میلیا باید بدانیم

میلیا در واقع مجموعه کوچکی از کراتین به دام افتاده است. کراتین چیزی است که به سلول‌های پوست، ناخن و مو استحکام می‌بخشد. زمانی که این سلول‌های پوستی از بین می‌روند و درون منافذ می‌ریزند، کراتین ممکن است جمع شود و در منافذ گیر کند و کیست کوچک یا یک میلیوم را تشکیل دهد. هنگامی که آنها بسیار نزدیک به چشم ظاهر می‌شوند، ممکن است پزشک برای درمان ضایعات به تخصص نیاز داشته باشد. با این حال، اگر فاصله ایمن از چشم ایجاد شود، ممکن است پزشک در انجام درمان‌های داخل مطب برای برداشتن آنها احساس راحتی کند.

علل و عوامل خطر زا

علت اصلی میلیا زیر چشم ممکن است متفاوت باشد. در برخی افراد، ممکن است ناشی از ضربه یا انجام یک عمل زیبایی باشد. با این حال، هیچ دلیل روشنی وجود ندارد که چرا برخی افراد به میلیا مبتلا می‌شوند در حالی که برخی دیگر اصلا به آن مبتلا نمی‌شوند. میلیا در نوزادان و کودکان بسیار شایع است. در واقع، آنها حدود 40 تا 50 درصد از نوزادان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

برخی افراد پس از ضربه به پوست دچار میلیا می‌شوند. در موارد نادر، فرد ممکن است پس از استفاده از داروهای موضعی مانند کورتیکواستروئیدها به میلیا مبتلا شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز