آنچه باید در مورد افترشیو بدانید

آنچه باید در مورد افترشیو بدانید

در این مطلب میخوانید :

آنچه باید در مورد افترشیو بدانید

افترشیو هر نوع مایع، روغن، ژل یا مواد دیگری است که قرار است پس از اصلاح روی بدن شما قرار گیرد. در بیشتر موارد، استفاده از افترشیو برای ضد عفونی کردن یا تسکین پوست هیچ ضرری ندارد. اما برخی از افترشیوها می‌توانند برای پوست شما مضر یا سمی باشند. در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید در مورد اینکه افترشیو برای چه مواردی استفاده می‌شود، چه موادی باید داشته باشد (و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید) و اینکه آیا برای هر چیزی به جز اصلاح خوب است یا خیر، آمده است.

فواید افترشیو

افترشیو دقیقاً برای همان چیزی که از نامش پیداست استفاده می‌شود. برای درمان پوست شما پس از اصلاح. مزایای افترشیو دقیقاً به آنچه در آن است بستگی دارد. اما افترشیو سنتی قابض مبتنی بر الکل مانند یک ضدعفونی کننده برای صورت پس از اصلاح موهای صورت عمل می‌کند.

به همین دلیل است که هنگامی که اصلاح می‌کنید، اغلب بریدگی های ریز و تکه های اپیدرم (پوست) و منافذ آشکاری را از خود به جای می‌گذارید که احتمال بیشتری برای جذب باکتری یا سایر مواد در داخل آن وجود دارد. افترشیو معمولی حاوی موادی به نام ایزوپروپیل الکل (ایزوپروپانول) یا الکل اتیلیک است که مشابه مواد ضدعفونی کننده دست یا پاک کننده‌های خانگی مانند الکل مالشی است.

این مواد پس از اصلاح، باکتری‌ها یا سموم روی صورت شما را از بین می‌برند. به همین دلیل است که افترشیو مبتنی بر الکل زمانی که آن را روی صورت خود قرار می‌دهید به طرز بدی باعث سوزش می‌شود. اما افترشیوهای مبتنی بر الکل زمانی که در طول زمان استفاده شوند می‌توانند بیشتر به پوست شما آسیب بزنند تا مفید.

افترشیوهای طبیعی تر، مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل و همچنین مرطوب‌کننده‌هایی مانند لوسیون یا آلوئه ورا، همچنان می‌توانند به محافظت از پوست در برابر باکتری‌هایی که وارد بریدگی می‌شوند، کمک کنند و در عین حال رطوبت پوست را نیز حفظ کنند.

آنچه باید در مورد افترشیو بدانید

سایر فواید افترشیو برای سلامتی که از مواد طبیعی استفاده می‌کنند عبارتند از:

کاهش خارش و تورم ناشی از آسیب پوست و موهای زیر پوستی

بستن منافذ برای جلوگیری از ورود باکتری‌ها، کثیفی‌ها یا مواد شیمیایی (که می‌تواند جوش‌ها، سوختگی با تیغ یا برآمدگی‌های تیغ را کاهش دهد)

  • کمک به بهبود سریع تر بریدگی‌های ناشی از اصلاح
  • جلوگیری از التهاب فولیکول مو ( فولیکولیت ) با محافظت از منافذ باز شده با یک لایه مایع یا روغن
  • ترویج رشد مجدد بافت پوست برای محافظت از سلامت پوست شما
  • بوی خوشی به پوست شما اضافه می‌کند

آیا افترشیو لازم است؟

افترشیو می تواند کمک کند، اما برای یک روال اصلاح سالم ضروری نیست. اگر نگران مرطوب کردن پوست خود یا محافظت از منافذ خود در برابر فولیکولیت یا سایر تحریکات هستید، پس از اصلاح صورت خود را بشویید تا منافذ پوست بسته شود و سعی کنید از روغن طبیعی مانند نارگیل یا جوجوبا استفاده کنید.

استفاده از آب سرد و روغن می تواند یک لایه مرطوب کننده محافظ روی پوست شما ایجاد کند و به سلامت پوست شما کمک کند و همچنین از تحریک یا عفونت پوست جلوگیری کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز