آبرسانی و پاکسازی پوست چرب

آبرسانی و پاکسازی پوست چرب

در این مطلب میخوانید :

آبرسانی و پاکسازی پوست چرب

همه افراد با هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارند و آبرسانی پوست چرب نیز ضروری می‌باشد. به طور معمول افرادی که پوست چرب دارند، تصور می‌کنند که به واسطه ترشح چربی، پوستشان نیاز به آبرسانی ندارد. در حالی که پوست برای جوان ماندن و شاداب شدن نیازمند آبرسانی می‌باشد.

به صورت طبیعی پوست انسان دائما در حال از دست دادن رطوبت خود است. و در خیلی از افراد نیز عوامل محیطی، شوینده‌ها، آلودگی‌ها، آب و هوا و عادت‌های نادرست موجب می‌شود تا از دست دادن رطوبت بیش از حد باشد. از دست رفتن بیش از حد رطوبت پوست اتفاق ناخوشایندی است که بایستی به روش‌های مختلف از آن جلوگیری کرد.

روش‌هایی برای آبرسانی پوست

آبرسانی به پوست به سه روش صورت می‌گیرد:

آبرسانی از درون

بخش زیادی از آبرسانی پوست از درون بدن صورت می گیرد و این کار با تغذیه ی خوب و مناسب انجام می‌شود. نوشیدن حداقل شش لیوان آب برای سلامتی و آبرسانی پوست لازم و ضروری است ولی کافی نیست. غذاهایی که حاوی آب هستند، ماندگاری بیشتری در بدن دارند و بهتر جذب بدن می‌شوند؛ به عنوان مثال سبزیجات حاوی مقادیر خیلی خوب آب می‌باشند و در بدن ماندگارتر هستند و به همین خاطر خوردن میوه و سبزی اکیدا به افراد توصیه می‌شود.

آبرسانی توسط هیدرودرمی پوست

در حال حاضر در کلینیک‌های زیبایی اقدام به آبرسانی پوست می‌کنند که نتیجه‌ای موقتی دارد و تنها می‌تواند به مدت کوتاهی آب مورد نیاز پوست را تامین نماید.

آبرسانی پوست توسط محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت ویژه از پوست به دو روش می‌توانند به آبرسانی پوست کمک کنند. اولا با حفظ آب طبیعی پوست و ثانیا با نفوذ آب به درون پوست به وسیله مرطوب کننده‌هایی که در بازار موجود می‌باشند.

خرید محصولات آبرسان هیالورون

آبرسانی و پاکسازی پوست چرب

پاکسازی پوست چرب در خانه

از جمله عوامل مهم در زیبایی هر فرد داشتن پوست سالم و زیبا است. از جمله راه‌هایی که به جوان ماندن و حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، پاکسازی آن می‌باشد. پاکسازی پوست چرب نیز برای افرادی است که پوست چربی داشته و به دلیل ترشح چربی زیاد پوستشان دچار جوش و آکنه می‌شود. راهکارهای خانگی موثری برای پاکسازی پوست چرب وجود دارد که می‌تواند پوست شما را زیبا و روشن کند.

آموزش پاکسازی پوست چرب در خانه

پاکسازی پوست چرب و آکنه دار موجب رفع لایه‌های مرده پوست و باز شدن منافذ آن می‌شود و بدین ترتیب پوست راحت تر تنفس کرده و مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه و تیرگی پوست و غیره کاهش می‌یابد.

خرید محصولات مراقبت از پوست

بخور دادن 

از جمله روش‌های موثر برای پاکسازی پوست‌های چرب بخور دادن است که می‌تواند به راحتی آلودگی‌های پوست را کاهش دهد. مقداری آب را در یک ظرف بجوشانید و سپس ظرف آب در حال جوش را بردارید و با کمک یک حوله صورت خود را بر روی بخار قرار داده به صورتی که بخار هوا از آن به بیرون خارج نشود و این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید. برای شادابی بیشتر پوست می‌توانید از بخور گیاهان دارویی نیز استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از لایه بردارهای طبیعی پوست است که لکه‌ها و جوش‌های پوستی را از بین برده و آلودگی‌های سطحی آن را تمیز می‌کند. برای اینکار یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری ماست مخلوط کرده و بر روی پوست بگذارید و پس از گذشت پنج دقیقه بشویید، این کار موجب پاکسازی پوست چرب می‌شود.

لیموترش

لیموترش به دلیل داشتن اسید سیتریک یک لایه بردار مناسب پوستی به حساب می‌آید. برای اینکار لیموترش تازه را از وسط نصف کرده و بر روی پوست صورت بمالید و بعد گذشت 20 دقیقه بشویید. این کار را می‌توانید سه بار در هفته انجام دهید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز