فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

    خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

    خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

    خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

    امروز ، ما در حال بررسی رابطه بین سلامت پوست و رژیم غذایی هستیم. اگر چشمانتان را ببندید و به تعطیلات فکر کنید ، یکی از اولین چیزهایی که تصور می کنید یک میز پر از غذاهای خوشمزه است: بوقلمون ، ژامبون ، سیب زمینی له شده و مجموعه ای از شیرینی ها مانند کیک.

    اگر چه همه اینها کاملا جذاب هستند ، اما غذاهای چرب عواقب جدی برای سلامتی شما به همراه دارد که بارها و بارها ثبت شده است. نشان داده شده است که بیش از حد غذاهای چرب و شیرین منجر به مواردی مانند افزایش وزن ، دیابت ، کلسترول بالا و مشکلات جدی قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی می شود. اما برخی از عواقب کمی مبهم است. سالها است که شنیده ایم که غذاهای سرخ شده چرب می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند و شیرینی هایی مانند شکلات باعث آکنه می شوند ، اما متخصصان چه می گویند؟

    آیا ارتباطی بین سلامت پوست و رژیم غذایی وجود دارد؟

    در مورد نوع تأثیر غذا بر روی پوست شما اتفاق نظر علمی وجود ندارد. با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که غذای چرب موجب آکنه می شود. جامعه پزشکی افسانه شکلات را نپذیرفته است. اما مطالعات نشان داده است که بین درمان های قندی و آکنه ارتباط وجود دارد. وقتی این مواد غذایی را می خورید ، بدن شما با تولید انسولین بیشتری واکنش نشان می دهد ، این امر باعث افزایش تولید چربی های پوست و مسدود شدن فولیکول ها می شود.

    شیرینی ها نمونه بارز آن هستند ، اما وقتی در این علم تحقیق می کنید ، مشخص می شود که سایر غذاها نیز منجر به افزایش انسولین و روغن های پوستی می شوند. ممکن است تصور کنید که غذاهای روغنی مانند سیب زمینی سرخ کرده می توانند منجر به چربی پوست شوند. اما خیلی ساده نیست. علاوه بر خوراکی های شیرین ، شما باید نگران غذای حاوی آرد سفید بسیار فرآوری شده باشید.

    این غذاها به عنوان غذاهای ” با شاخص گلیسمی بالا ” شناخته می شوند و همراه با “کربوهیدرات های خالی” هستند که برای پوست شما مضر هستند. شاخص گلیسمی مقیاسی است که میزان تأثیر یک ماده غذایی بر سطح قند خون را اندازه گیری می کند. غذاهایی که بالای این شاخص هستند تأثیر بیشتری بر قند خون دارند.

    برای مثال مطالعه ای که توسط دانشگاه نیویورک انجام شد ، بیش از 2 تحقیق دیگر را که به بررسی رابطه رژیم ها و پوست می پرداخت ، بررسی کردیم. در طی مطالعاتی که شرکت کنندگان شروع به خوردن “رژیم های کم گلیسمی” کردند ، میزان آکنه کاهش یافت. به طور مشابه شیرینی ها ، غذاهایی که آرد سفید فراوری شده زیادی دارند منجر به افزایش قند خون می شود که متعاقباً هورمون بیشتری ایجاد می کند که باعث افزایش چربی در پوست شما می شود. برخی از غذاهایی که قند بالایی دارند عبارتند از :

    • نان سفید
    • برنج سفید
    • ماکارونی

    شما باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که کدام غذاها از نظر قند خون بسیار زیاد هستند زیرا ممکن است براساس نحوه تهیه وعده های غذایی متفاوت باشد. همچنین به نظر می رسد ارتباطی بین لبنیات و آکنه وجود دارد. لبنیات کم چربی ممکن است در واقع باعث افزایش هورمون هایی شود که منجر به پوست چرب می شوند. به جای شیر های کم چرب ، پنیر و شیر منظم بخورند. اگرچه باید مراقب آنچه تغذیه می کنید ، باشید ، اما غذاهای زیادی نیز برای پوست شما مفید است.