فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

    تاثیر استرس بر پوست(بخش سوم)

    تاثیر استرس بر پوست(بخش سوم)

    تاثیر استرس بر پوست(بخش سوم)

    استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند

    استرس، به خصوص استرس طولانی مدت، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. هنگامی که بدن در شرایط استرس زا قرار می‌گیرد، سطوح بیشتری از هورمون کورتیزول تولید می‌کند. در کوتاه مدت، این مسئله مهمی نیست زیرا می‌تواند به محدود کردن التهاب کمک کند. با این حال، با گذشت زمان، بدن شما می‌تواند نسبت به کورتیزول بیش از حد در خون ایمن شود که می‌تواند باعث التهاب بیشتر شود. در صورت عدم درمان، سطوح بالای استرس و التهاب مزمن می‌تواند منجر به آرتریت، فیبرومیالژیا، لوپوس، پسوریازیس، بیماری التهابی روده، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 شود.

    استرس همچنین می‌تواند لنفوسیت‌های بدن را کاهش دهد. لنفوسیت‌ها گلبول‌های سفیدی هستند که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. برای جلوگیری از اثرات طولانی مدت ناشی از ضعف سیستم ایمنی، یافتن راه‌های سالم برای مقابله با یک موقعیت استرس زا مهم است. استرس می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد تا ناسالم باشید. همانطور که استرس می‌تواند بر روی بدن و خلق و خوی افراد تاثیر منفی بگذارد، بر رفتار فرد نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

    هنگام استرس، بسیاری از افراد با رفتارهای ناسالم کنار می‌آیند، مانند:
    • پرخوری
    • کم خوری
    • طغیان عصبانیت
    • سوء استفاده از مواد مخدر یا الکل
    • مصرف تنباکو
    • کناره گیری اجتماعی
    • تحرک کمتر
    این رفتارها روی پوست شما اثراتی مانند جوش، قرمزی، خارش و غیره دارد. یافتن راه‌های سالم‌تر برای مدیریت استرس می‌تواند به کاهش این رفتارها و علائم آن کمک کند.

    خرید محصولات مناسب پوست چرب و آکنه‌دار

    تاثیر استرس بر پوست(بخش سوم)

    استرس می‌تواند باعث اختلال در خواب شود

    اغلب، زمانی که فردی استرس دارد، کیفیت خواب او عمیقاً تحت تأثیر قرار می‌گیرد. کیفیت پایین خواب می‌تواند ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از اثراتی که بیشتر دیده می‌شود سیاهی زیر چشم، افزایش علائم پیری مانند چین و چروک و لکه‌های تیره و کاهش عملکرد سد پوستی است. داشتن پوست بهتر یکی از دلایل متعددی است که یک فرد باید هر شب به میزان مناسب بخوابد.

    استرس می‌تواند باعث شود که شما بد غذا بخورید

    هر کس استرس را به طور متفاوتی کنترل می‌کند. برخی بسیار کم غذا می‌خورند، در حالی که برخی دیگر با پرخوری کنار می‌آیند. زمانی که شخصی برای مقابله با استرس خود غذا می‌خورد، اغلب گزینه‌های ناسالمی مانند فست فود، شکلات، بستنی، چیپس و سایر اشکال غذای ناسالم را انتخاب می‌کند. همه این غذاها سرشار از قند، چربی بالا و ارزش کالری بالا هستند. اینها به احتمال زیاد آکنه را بدتر می‌کنند، هضم را پیچیده می‌کنند، عدم تعادل هورمونی ایجاد می‌کنند و منجر به پراکسیداسیون لیپیدی، گرفتگی غدد و تیره شدن پوست می‌شوند.

    خوردن غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات و نوشیدن آب زیاد اثر معکوس دارند. آنها با پوست شفاف‌تر، هضم بهتر، رنگ پوست روشن‌تر، بسته شدن منافذ و غدد و تعادل بهتر هورمونی مرتبط هستند.

    به مشکلات پوستی مرتبط با استرس خود رسیدگی کنید

    استرس انواع مشکلات را ایجاد می‌کند و بر ظاهر شما و همچنین سلامت جسمانی شما تأثیر منفی می‌گذارد. نه تنها یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس برای کمک به سلامت روحی و جسمی مهم است، بلکه یافتن راه‌هایی برای درمان مشکلات پوستی که ناشی از استرس شما است نیز مهم است.

    خرید محصولات مراقبت از پوست

    مطالب کامل در مقاله قبلی