فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

    بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن

    بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن

    بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن

    کاهش وزن آسان نیست. اگر کاهش وزن به آسانی مصرف مکمل بود، می‌توانستیم روی مبل بنشینیم و در حالی که مکمل تمام کار را انجام می‌داد، فیلم را تماشا کنیم. در حقیقت، لاغری به این سادگی نیست. با نظرات متخصصان در مورد ویتامین‌ها و کاهش وزن آشنا شوید.

    هنگامی که قفسه‌های مکمل را در داروخانه چک کنید، ممکن است کاهش وزن را به عنوان مزیت بسیاری از محصولات مشاهده کنید. به عنوان مثال، برخی افراد ادعا می‌کنند که ویتامین B12، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و مکمل‌های چای سبز می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. فواید ادعا شده از «بالا بردن متابولیسم» و «تغییر سوئیچ در بدن» تا «به سلول‌ها برای سوزاندن چربی سیگنال می‌دهند». با این حال، دانشمندان شواهد کمی برای تقویت این ادعاهای کاهش وزن پیدا کرده‌اند.

    ویتامین B12

    چه آن را به شکل قرص مصرف کنید یا یک تزریق گران قیمت، انتظار نداشته باشید که مکمل ویتامین B12 متابولیسم شما را افزایش دهد و چربی را بسوزاند. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه باعث کاهش وزن شود وجود ندارد. بدن شما برای حمایت از عملکرد اعصاب و سلول‌های خونی و تولید DNA به ویتامین B12 نیاز دارد. برای دریافت دوز روزانه خود، دفتر مکمل‌های غذایی (ODS) توصیه می‌شود. غذاهای حاوی ویتامین B12 را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    به عنوان مثال، برای صبحانه غلات سبوس دار غنی شده، ناهار ساندویچ سالاد تن ماهی و شام فریتاتا با تخم مرغ میل کنید. جگر گاو و صدف نیز منابع غنی B12 هستند. اگر زیاد مشروبات الکلی مصرف می‌کنید، سابقه کم خونی دارید، گیاهخوار شدید، جراحی چاقی انجام داده‌اید یا از داروهای خاصی مانند متفورمین استفاده می‌کنید، ممکن است به B12 بیشتری نیاز داشته باشید.

    بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن

    ویتامین دی

    بدن شما برای جذب کلسیم و قوی نگه داشتن استخوان‌ها به ویتامین D نیاز دارد. اما کارشناسان متقاعد نشده‌اند که این به کاهش وزن شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که زنان یائسه با اضافه وزن که مکمل‌های ویتامین D مصرف کرده و به سطوح سالم یا «پر» این ماده غذایی دست یافته‌اند، نسبت به زنانی که به این سطوح نمی‌رسند، وزن بیشتری از دست داده‌اند.

    اما تحقیقات بیشتری برای آزمایش این نتایج و یادگیری اینکه چگونه مکمل‌های ویتامین D ممکن است بر سایر افراد دارای اضافه وزن تأثیر بگذارد، مورد نیاز است. ماهی‌های چرب، مانند شاه ماهی، ماهی خال مخالی و تن نیز دوزهای متوسطی از ویتامین D را ارائه می‌دهند. بدن شما آن را زمانی که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دهید تولید می‌کند.

    پیاده‌روی منظم در اطراف محله‌تان برای دریافت نور خورشید و ورزش نیز در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست را افزایش دهد. زمان خود را در آفتاب محدود کنید و حتماً قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.