دانستنی های مراقبت از پوست و مو

دانستنی های مراقبت از پوست و مو

در این مطلب میخوانید :

دانستنی های مراقبت از پوست و مو

در دانستنی های مراقبت از پوست و مو این هفته نکاتی بسیار کاربردی برای شما در نظر گرفته شده خواندن این مطلب زمان زیادی از شما نمی گیرد ولی ارزش این را دارد. زیرا نکات ساده ای را به شما گوشزد میکند که با بکارگیری و دانستن آن ها می توانید به زیبایی وسلامت بیشتر پوست و مویتان رسیدگی کنید.

  1. ویتامین سی یک مولکول درشت و محلول در آب است. بصورت طبیعی از منافذ پوست عبور نمیکند. بنابراین استعمال ویتامین سی میوه ها بطور طبیعی بر روی پوست جذب پوستی ندارد.
  2. در کارخانه های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، از ویتامین سی لیپوزومال یا نانو شده استفاده می شود که هم پایدار باشد و هم جذب پوستی داشته باشد.
  3. مقدار ویتامین سی موجود در فلفل دلمه ای بسیار بیشتر از یک پرتقال است. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که به احیای پوست و جوانسازی آن کمک میکند.
  4. ضدآفتاب هرگز باعث ایجاد لک نمی شود. این آفتاب است که لک پوستی می آورد. اگر ضدآفتاب را به مقدار کافی نزنید و به موقع تمدید نکنید، یعنی محافظت از آفتاب کامل نیست و پوست لک می شود.
  5. تیغ زدن موهای سر باعث پر پشت شدن آنها نمی شود. پر پشت شدن موها به عوامل دیگری مانند ژنتیک، استفاده از محصولات مراقبت از موی مناسب و تامین مواد غذایی مورد نیاز رشد مو بستگی دارد.
  6. سال جدید را با پوستس جدید آغاز کنید. از امروز از لایه بردار استفاده کنید تا برای عید نوروز، پوستتان شفاف و سالم باشد. بهترین زمان لایه برداری از پوست، زمستان است.
  7. اگر از لایه بردار استفاده میکنید، مصرف ضدآفتاب را در طول روز جدی بگیرید. لایه برداری ، لایه شاخی پوست را که بطور طبیعی از پوست محافظت می کند را از بین می برد.
  8. لایه بردار را به دورچشم نزنید. در ابتدای شروع مصرف، یک شب درمیان استفاده کنید و به مرور به هر روز هفته برسید. در صورت واکنش شدید صورتتان با لایه بردار، مصرف آن را قطع کنید.
  9. در دانستنی های مراقبت از پوست و مو قصد داریم به شما درباره استفاده از ضد آفتاب ها چند نکته طلایی را گوشزد کنیم.
  10. ضدآفتاب را سخاوتمندانه استفاده کنید. ضدآفتابی بخرید که متناسب با بودجه تان باشد تا دلتان بیاید که فراوان از ان استفاده کنید. یادتان باشد بد استفاده کردن از ضدآفتاب از استفاده نکردن آن بدتر است.
  11. ضدآفتاب رنگی را دقیقا به اندازه ضدآفتاب بدون رنگ استفاده کنید. حتی اگر با مقدار کمی از ضدآفتاب رنگی پوشش رنگی کامل میگیرید، ولی باز هم به اندازه دو بند انگشت از آن استفاده کنید.
  12. اگر در طول روز از ضدآفتاب رنگی استفاده میکنید، شبها برای پاک کردن صورت خود بیشتر وقت بگذارید و مطمئن شوید که تمام منافذ داخل پوستتان نیز تمیز است.
  13. نرم کننده مو به ساقه موها آبرسانی میکند. بنابراین نیازی نیست که به ریشه موها و کف سر برخورد کند. ساقه موهایتان را به نرم کننده آغشته کنید و بگذارید حدود 3 دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید.
  14. مصرف چای سبز را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید. چای سبز دارای پلی فنول زیادی است که از کلاژن محافظت می کند. کلاژن سازی مهم ترین عامل در جوان نگه داشتن پوست است.
  15. در بین آجیلها گردو بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در مقایسه با سایرین دارد. گردو سرشار از ویتامین E ، ملاتونین و پلی فنول های غیر فلاونوئید است که به کلاژن سازی کمک میکند.
  16. افرادی که چشمشان ضعیف است و برای تمرکز در دیدن چیزی چشمان خود را جمع میکنند، مستعد ایجاد چروک در ناحیه بین دو ابرو و اطراف چشم هستند.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز