مراقبت از پوست چرب

مراقبت از پوست چرب

در این مطلب میخوانید :

مراقبت از پوست چرب

با اینکه این روزها داشتن آرایش براق و درخشان مد شده است با این حال داشتن پوست چرب مشکلاتی نیز برای افراد به وجود می آورد. افرادی که پوست چرب دارند بیش تر مستعد جوش و آکنه بوده و همین مساله باعث می شود که ظاهر پوست خوب دیده نشود. ولی می توان با چند نکته و ترفند مشکلات این نوع پوست ها را کاهش داده و پوستی زیباتر و سالم تر داشت.

با راهکارهای مراقبت از پوست چرب آشنا شوید:

چربی اضافی پوست را بگیرید

در طی روز و همین طور قبل از آرایش حتما چربی پوست را با دستمال کاغذی و یا کاغذهای جذب کننده پوست، بگیرید. و حتما این کار را به صورت حرکات ضربه ای و نه مالشی انجام دهید؛ بدین صورت که دستمال را به مدت 15 الی 20 ثانیه بر روی پوست نگه داشته و سپس بردارید.

دوبار در روز از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی پوست پاکسازی منظم آن می باشد. و حتما برای پاکسازی پوست خود از پاک کننده های ملایم غیر صابونی که دارای اسیدهای طبیعی هستند، استفاده کنید تا پوستتان خشک و ملتهب نشود.

از محصولات مناسب پوست های چرب و آکنه دار استفاده کنید

برخی محصولات بهداشتی و مراقبتی مخصوص پوست چرب و آکنه دار هستند و به کنترل و تنظیم چربی پوست کمک می کنند پس حتما از صابون ها، پاک کننده ها و لوسیون های مناسب پوست چرب استفاده کنید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

خیلی از افرادی که پوست چرب دارند، تصور می کنند که دیگر نیازی به مرطوب کننده ندارند در حالی که رطوبت و چربی دو چیز کاملا متفاوت می باشد و پوست های چرب حتما به مرطوب شدن و آبرسانی نیاز دارند. گاهی اوقات ترشح بیش از حد چربی توسط پوست به دلیل واکنش در برابر کم آبی پوست اتفاق می افتد.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز