شامپو بدون سولفات خوب را چگونه استفاده کنیم؟

شامپو بدون سولفات خوب را چگونه استفاده کنیم؟

در این مطلب میخوانید :

 

شامپو بدون سولفات خوب را چگونه استفاده کنیم؟

احتمالا شما هم در دهه اخیر اسم شامپو بدون سولفات یا  شامپو فری سولفات  را شنیده اید. شامپو بدون سولفات از نظر ترکیبات و اثرات کمی با شامپوهای معمولی متفاوت است.

روش مصرف آن هم کمی فرق دارد. در این مطلب بیان می کنیم که روش مصرف شامپو بدون سولفات خوب چگونه است.

 

کاربردهای شامپو بدون سولفات خوب

افراد زیادی هستند که بهتر است از شامپو فری سولفات استفاده کنند.  یکی از پرکاربردترین آنها شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده است. این نوع محصول شامپو مناسب موهای صاف شده نیز می باشد.

افرادی که موهایشان را کراتینه یا صاف می کنند می بایست مراقبت ویژه ای از موهایشان داشته باشند. بنابراین برای خرید شامپو برای موهای کراتینه شده ، شامپو بدون سولفات خوب بهترین گزینه است.

همچنین افرادی که پوست حساس دارند و افرادی که موهای رنگ شده دارند، شامپو فری سولفات گزینه مناسبی برای آنها است. سولفات ها رنگ مو را از بین می برند و موهای رنگ شده را کدر می کنند.

اما اگر افرادی که موهای رنگ شده دارند از شامپو بدون سولفات خوب استفاده کنند، عمر رنگ موهایشان و شفافیت و براقی آنها بیشتر می شود.

 

طرز استفاده صحیح از شامپو بدون سولفات خوب

شامپو فری سولفات تفاوتهایی با شامپوهای معمولی دارد که روش مصرف آن را نیز متفاوت کرده است. برای مصرف شامپو فری سولفات به نکات زیر توجه کنید:

1- موهای کاملا خیس

قبل از استفاده از شامپوی بدون سولفات ، موهای خود را کاملا خیس کنید. این مورد برای شامپوی معمولی نیز وجود دارد اما برای شامپوی بدون سولفات بسیار ضروری است.

اگر موهای شما کاملا خیس نشده است ، پخش کردن شامپو فری سولفات بر روی مو سخت می شود.

2- مقدار مصرف

اکثر مردم انتظار دارند که شامپو کف کند و وقتی شامپو فری سولفات استفاده می کنند و کف زیادی نمی بینند، مقدار مصرف شامپو را افزایش می دهند.

در حالیکه این کار اشتباه است.  شامپو فری سولفات درست است که کف نمیکند اما وظیفه تمیز کردن موها را با همان مقدار مصرف عادی انجام میدهد و نیازی به استفاده بیش از حد از شامپو نیست.

3- آب بیشتر

وقتی شامپو فری سولفات کف نمیکند، به جای اینکه مقدار بیشتری از شامپو را روی موهای خود بریزید، آب بیشتری به موهایتان بزنید.  آب به فعال شدن شامپو و پخش آن از طریق مو کمک می کند.

4- دو بار شامپو بزنید

دو بار شامپو بزنید. بدون عمل کف کردن ، پاک کردن آلودگی و روغن موهای شما سخت تر است. شامپوی دوم موهای شما را کاملا تمیز می کند.

5- آبکشی کافی

موهای خود را کاملا آبکشی کنید. اطمینان حاصل کنید که موهای خود را خوب آبکشی کرده اید و هیچ شامپویی روی سرتان باقی مانده است. هرگونه باقیمانده از شامپو بدون سولفات احساس سنگینی در موهای شما ایجاد می کند.

 

چگونه یک شامپو بدون سولفات خوب را تشخیص دهیم؟

 سولفاتها به موادی گفته می شود که به طور معمول در شامپوها ، صابون ها و بیشتر محصولات کف کننده یافت می شوند.

سولفات ها از یک طرف چربی و از طرف دیگر آب را به خود جذب می کنند و باعث زدودن چربی و آلودگی از روی مو یا هر سطح دیگری می شود.

اگر میخواهید بدانید شامپو فری سولفات هست یا نه باید به لیست ترکیبات آن نگاه کنید. در صورتیکه عبارت سدیم لوریل سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات را در لیست ترکیبات یک شامپو مشاهده کردید، آن شامپو حاوی سولفات است. به آنها اختصاراً SLS یا ALS نیز گفته می شود.

 

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز